Sökning: "företagsekonomi e-handel kund"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden företagsekonomi e-handel kund.

  1. 1. Covid-19 pandemins påverkan på kundupplevelsehantering : En studie inom svensk hemelektronik

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Berkowicz; Filip Lindgren; [2021]
    Nyckelord :Customer experience management; Pandemic; Covid-19; Consumer electronics; E-commerce; Physical store; Click-and-collect; In-store pick-up; Curbside delivery; Live shopping; Video shopping; Kundupplevelsehantering; Pandemi; Covid-19; hemelektronik; E-handel; Fysisk butik; Click-and-collect; Hämta i butik; Hämta utanför butik; Liveshopping; Videoshopping;

    Sammanfattning : Denna studie är en undersökning om hur Covid-19 pandemin har förändrat kundupplevelsehantering för svensk hemelektronikhandel. Vidare undersöks hur svenska hemelektronikföretag och konsumenter svarat och agerat på dessa förändringar. Forskningen har använt triangulerande datainsamlingsmetoder. LÄS MER

  2. 2. Tillit och beslutsprocesser i en digitaliserad värld : Hur resebyråernas hemsidor påverkar kunders tillit i deras beslutsprocesser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Darren Constantine Yusof-Ioannidis; Shayan Nilfouroushan; [2019]
    Nyckelord :Trust; Travel Agencies; E-commerce; Customers; Websites; Design; Navigation; Security; Decision-Making Process; Tillit; Resebyråer; E-handel; Kunder; Hemsidor; Design; Navigation; Säkerhet; Beslutsprocesser;

    Sammanfattning : Customers today use travel agencies that exist on the internet more frequently. However, what makes the customer trust a specific website? The purpose of this study is to examine if a customers’ trust towards a travel agency is affected by the agency’s website and the role trust plays in customers’ decision-making process. LÄS MER

  3. 3. E-handelns framgångsfaktorer i integration med en ökad digitaliserad supply chain : En kvalitativ studie om e- handelsprocesser inom framgångsrika svenska företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Eliasson; Simon Karlström; [2019]
    Nyckelord :supply chain management; kundrelation; e-handelns framgång; digital supply chain management;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har vuxit mer än någonsin de senaste åren och är något som även beräknas fortsätta att utvecklas. Ny teknologi och nya möjligheter dyker upp på marknaden och företag står inför skiftande trender hela tiden. LÄS MER

  4. 4. Hur ska matkassen levereras? : En kvalitativ studie om attityder till leveranser av livsmedel vid e-handelskonsumtion

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Rönnlund; Lina Rönnlund; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handel av livsmedel växer med en tilltagande hastighet där allt fler aktörer tar plats på marknaden och vill erbjuda effektiva och attraktiva leveranser till sina kunder. Den växande livsmedelsförsäljningen över internet innebär krav på nya distributionslösningar som skiljer sig från distributionen till butik. LÄS MER

  5. 5. Relationsbyggande i e-handel : Kundrelationer utan det personliga mötet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Maria Hellquist; [2012]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Lojalitet; Virtuella servicelandskapet; Varumärke; Social media; E-handel.;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Relationsbyggande i e-handel – kundrelationer utan det personliga mötet Författare: Maria Hellquist Handledare: Leif Rytting Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp. Turismekonomprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2012. LÄS MER