Sökning: "företagsekonomi ekonomihögskolan lund"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden företagsekonomi ekonomihögskolan lund.

  1. 1. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johannes Henriksson; Adam Ågehäll; [2019]
    Nyckelord :Search engine marketing; SEO; PPC; Google; micro enterprises; search engines; social medias; brands.; Sökmotormarknadsföring; SEO; PPC; Google; mikroföretag; sökmotorer; sociala medier; varumärken.;

    Sammanfattning : Titel:                                  David vs. Goliath Författare:                        Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution:                        Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program:                           Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs:                                 Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare:                      Leif Rytting Examinator:                      Kaisa Lund   Syfte:                                 Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER

  2. 2. Outsourca eller icke outsourca; det är frågan! : – En kvalitativ studie om de bakomliggande motiven till varför företag väljer att outsourca ekonomihanteringen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jessica Karlsson; Lund Maria; Angelica Olsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Outsourca eller icke outsourca; det är frågan! – En kvalitativ studie om de bakomliggande motiven till varför företag väljer att outsourca ekonomihanteringen Ämne: Företagsekonomi Program: Turismprogrammet Författare: Jessica Karlsson, Maria Lund och Angelica Olsson Handledare: Thomas Karlsson Bakgrund: Under många årtionden har organisationer bestått av fast anställd personal som kontinuerligt utbildats till att bli experter på en specifik arbetsuppgift. Utvecklingen av fenomenet outsourcing bidrog till en ökad möjlighet för företag att istället fokusera sina resurser på kärnverksamheten. LÄS MER

  3. 3. Byrårotation och konsulttjänstförbud i EU:s förordningsförslag: Hur påverkas revisorns oberoende?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Andersson; Johan Wikensjö; [2012]
    Nyckelord :Revision; EU kommissionens förordningsförslag; byrårotation konsulttjänster; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Lunds Universitet, Revision, Magisteruppsats VT 2012. Författare: Malin Andersson & Johan Wikensjö Handledare: Anne Loft Titel: Byrårotation och konsulttjänstförbud i EU:s förordningsförslag: Hur påverkas revisorns oberoende? Bakgrund och Problem: 2010 gavs EU kommissionens Grönbok Revisionspolitik: Lärdomar från krisen ut, vilken senare mynnade ut i ett förordningsförslag. LÄS MER

  4. 4. Institutionellt ägande och dess inverkan på rörlig ersättning - En kartläggning av samband mellan institutionellt ägande i svenska börsbolag och andelen rörlig ersättning till VD

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Lindström; Magnus Svensson; Emma Wirén; [2012]
    Nyckelord :Agentteori; Exit Voice; Ägarstruktur; Ägarbeteende; Institutionellt Ägande; Rörlig Ersättning; VD; Multipel Regressionsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Institutionellt ägande och dess inverkan på rörlig ersättning – En kartläggning av samband mellan institutionellt ägande i svenska börsbolag och andelen rörlig ersättning till VD. Tema: Företagsekonomi, Bolagsstyrning, Kandidatuppsats 15 Akademiska Poäng, Ekonomihögskolan, Lunds universitet. LÄS MER

  5. 5. Att sätta sig själv på kartan - En studie om konsten att attrahera ekonomistudenter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sophie Laurell; Maria Arfwidsson; Katarina Gabrielsson; [2007]
    Nyckelord :Attraktion; Image; Employer Branding; Självförtroende; Imageförtroende; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: ”Att sätta sig på kartan” - En studie om konsten att attrahera ekonomistudenter Seminariedatum: 2007-06-04 Kurs: FEK 591 Magisteruppsats, Företagsekonomi, 10 poäng Författare: Maria Arfwidsson, Katarina Gabrielsson, Sophie Laurell Handledare: Tony Huzzard Nyckelord: Attraktion, Image, Employer branding, Självförtroende, Imageförtroende Syfte: Syftet med denna studie är att utveckla en större förståelse till varför de valda fallföretaget i dagsläget inte ses som en attraktiv arbetsgivare för nyutexaminerade ekonomer. Metod: Studien är en fallstudie med en kvalitativ induktiv ansats. LÄS MER