Sökning: "företagsekonomi idrott"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden företagsekonomi idrott.
1. Elitidrott och ledarskap : En studie om hur färdigheter från elitidrott kan komma till användning för personer med ledarskapsroller inom företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En viktig del i varje organisation och företag är ledarskapet, vem som leder och hur de leder påverkar hela verksamheten. Att anställa ledare är kostsamt och att hålla ledarskapsutbildningar likaså. LÄS MER
2. Så många som möjligt, så länge som möjligt : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar arbetar med att behålla barn och ungdomar i idrotten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Föreningsidrott för barn- och ungdomar har visat sig ge upphov till en rad både fysiska ochpsykiska fördelar. Vidare har Riksidrottsförbundet uttryckt att den svenska idrottsrörelsenskall kännetecknas av “så många som möjligt, så länge som möjligt i en sån bra verksamhetsom möjligt”. LÄS MER
3. Vilken typ av ledarskap motiverar unga vuxna mellan 18-30 år till att idrotta? : En kvalitativ studie om ledarskap och idrottande bland unga vuxna utifrån ett motivationsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Ledarskap är en viktig del i att skapa motivation hos idrottande individer. Med bakgrund mot den dramatiska nedgången av idrottare mellan 18-30 år inom den organiserade idrotten har studien haft som syfte att ta reda på vilken typ av ledarskap som motiverar dessa individer. LÄS MER
4. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER
5. Svenska elitfotbollsklubbars konsumentattraktion
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of this study is to discuss Swedish professional football clubs approach towards consumer attraction as a marketing term, by analysing the unique factors of sport consumer behaviour. The theoretical framework discusses the difference between traditional consumer and the sport costumer, as well as the marketing mix and relationship marketing for the sport organisations purpose. LÄS MER