Sökning: "företagsekonomi karlstad universitet"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden företagsekonomi karlstad universitet.
1. Hur kan rättssäkra och relevanta distansexaminationer säkerställas? : En kvalitativ studie om svenska universitets och universitetslärares agerande under coronapandemin inom ämnesområdet företagsekonomi
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to gain an understanding of how universities- and university teachers work and prevent disciplinary offenses during distance examinations in the subject of business administration. As a result of the COVID-19 pandemic, the university teacher were forced to conduct new forms of examination when both teaching and examination were transferred to distance learning. LÄS MER
2. Relation-och förtroendeskapandegenom digitala kundmöten : En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Författare: Geeta Erlandsson och Jasmine Landsfried Hammami Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Relation-och förtroendeskapande genom digitala kundmöten: En studie ur fastighetsmäklarens perspektiv Bakgrund och problem: Den digitala utvecklingen har påskyndats ytterligare på grund av den rådande coronapandemin, vilket har resulterat i att företagens fysiska tjänster har blivit alltmer digitala på gott och ont. För att företagen ska lyckas och fortleva är det viktigt att de arbetar aktivt med att skapa relation och förtroende till kunderna. LÄS MER
3. Smarta Kartan, en möjlig lösning? : En kvalitativ studie om att främja delningsekonomi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det senaste decenniet har fokus riktats mot hur vi med gemensamma åtaganden kan bidra till ett mer hållbart samhälle. En del i utvecklingen handlar om att främja mer hållbara konsumtionsmönster, där det nationella programmet Sharing Cities Sweden finansierar olika delningsprojekt som ska hjälpa invånarna dela mer och konsumera mindre. LÄS MER
4. Svenska fastighetsmäklarkontors syn på sociala medier som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Titel: Svenska fastighetsmäklarkontors syn på sociala medier som marknadsföringskanal. Författare: John Andersson och Niklas Nilsson Handledare: Johan Netz Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi Problemformulering: Då fastighetsmäklarkontor arbetar i en konservativ bransch men vill vara nytänkande, är användningen av sociala medier ett steg i den riktningen. LÄS MER
5. Faktorer hos bostadsrätter som är svåra för fastighetsmäklare att värdera : En undersökning genomförd i en marknad med stigande priser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Försäljningspriser på den svenska bostadsmarknaden tenderar att i allt högre grad avvika från fastighetsmäklarnas utgångspriser. En förklaring till detta är att fastighetsmäklare inte omedelbart anpassar sig till en stigande prisnivå. LÄS MER