Sökning: "företagsekonomi management Volvo"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden företagsekonomi management Volvo.

  1. 1. Kunskap som resurs : - En fallstudie på Volvo CE om utmaningar och möjligheter inom knowledge management utifrån ledares och medarbetares upplevelser

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anna Tjärnström; Sara Andersson; [2022]
    Nyckelord :knowledge; knowledge management; knowledge dissemination; explicit and tacit knowledge; organization; kunskap; knowledge management; kunskapsspridning; explicit och tyst kunskap; organisation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:                               2022-05-30 Nivå:                                   Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi:                            Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen University Författare:                           Sara Andersson                  Anna Tjärnström                                             (95/03/22)                           (96/03/05) Titel:                                   Kunskap som resurs- En fallstudie på Volvo CE om utmaningar och möjligheter inom knowledge management utifrån ledares och medarbetares upplevelser  Handledare:                        Magnus Linderström Nyckelord:                          kunskap, knowledge management, kunskapsspridning, explicit och tyst kunskap, organisation Forskningsfråga:                    Hur hanterar fallföretaget explicit och tyst kunskap utifrån ledare och medarbetares upplevelser?  Syfte:                                         Syftet med studien var att utifrån fallföretagets utmaningar och möjligheter inom knowledge management få en djupare förståelse för hur dem hanterar kunskap som resurs utifrån ledare och medarbetares upplevelser.  Metod:                                I studien användes fallstudiemetodik med en blandad metod. LÄS MER

  2. 2. Internal marketing through gamification : A qualitative study on the influence of game elements within an app on internal marketing activities

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alf Grönvall; Axel Holmner Härgestam; [2019]
    Nyckelord :Internal marketing; through; gamification; A qualitative study on the influence of; game elements; within an app on; internal marketing activities;

    Sammanfattning : AbstractThe subject of gamification is a relatively new and novel concept when it comes to stimulating behavior. Gamification is the use of game elements in a non-game context. Gamification is a tool that can motivate people to engage with activities related to health, education and personal productivity. LÄS MER

  3. 3. Vägen till ett lyckat förändringsarbete - En kvalitativ studie i förändringsprocessen på Volvo Cars

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Ahlbom; Amelie Bergfelt; [2018-08-28]
    Nyckelord :Förändringsprocess; processperspektiv; strategi; ledarskap; förändringsarbete;

    Sammanfattning : Detta är en kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning på området management och organisation vid Göteborgs universitet. Uppsatsen är författad av Amelie Bergfelt och Lina Ahlbom med handledning av Fredrik Lavén. LÄS MER

  4. 4. Company-specific production systems’ effect on continuous improvement work and organizational learning : A case study on Volvo Group Trucks Operations

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Evelina Nordin; Dervisevic Sebila; [2017]
    Nyckelord :Continuous Improvement; Dynamic Capabilities; Organizational Learning and Company-Specific Production System.;

    Sammanfattning : Learning organizations in combination with quality management practices and continuous improvement are well known and have throughout the decades seen many successful implementations. Implying that there are assorted collections of tools, strategies and implementation techniques which are accessible for organizations today. LÄS MER

  5. 5. Hur chefer på Volvo Car Corporation arbetar med intern marknadsföring : En kvalitativ fallstudie om organisatorisk identifiering, befogenheter och intern kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Henriette Kalin; Björn Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; intern kommunikation; befogenheter; organisatorisk identifiering; service management; ledarskap;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ämnar undersöka hur chefer arbetar med verktyg inom intern marknadsföring i syfte att motivera och tillfredsställa sina medarbetare. Intern marknadsföring är högst aktuellt. LÄS MER