Sökning: "företagsekonomi marknadsföring csr"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadsföring csr.
1. CSR i marknadsföring inom mäklarbranschen : En studie om hur CSR kan implementeras i inom mäklarbranschen för att höja förtroendet hos kunderna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study aims to map how companies in the brokerage industry can use Corporate Social Responsibility (CSR) in their marketing to increase customers' trust in them. A lack of trust is something that the brokerage industry suffers from, which becomes problematic when customers do not feel a trust in the company that will help them in one of life's biggest purchases. LÄS MER
2. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
3. Hållbarhetsarbete och organisationens effektivitet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Idag är hållbarhetsstrategier inte en konkurrenskraftig fördel, utan en nödvändighet. Trots dettatenderar studier om hållbarhet att fokusera på dess positiva effekter gällande externaintressenter och marknadsföring. LÄS MER
4. Konsumenter väljer bort hållbart mode : En kvantitativ studie om klyftan mellan konsumenters vilja och handling vid köp av hållbart producerat mode
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstrakt Titel: Konsumenter väljer bort hållbart mode Författare: Katerina Swensson Doschoris Handledare: Kaisa Lund Examinator: Richard Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, kandidatarbete. LÄS MER
5. Walk the talk – för en trovärdig hållbarhetsprofilering : En förklarande studie om sambandet mellan internal-external brand alignment och employee advocacy
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet och CSR är idag en självklarhet i många nordiska företag. Under de senaste åren kan även en ökning konstateras i konsumenters vilja att betala mer för hållbara produkter. LÄS MER