Sökning: "företagsekonomi södertörns högskola"

Visar resultat 11 - 15 av 761 uppsatser innehållade orden företagsekonomi södertörns högskola.

  1. 11. Vilka finansieringskällor har störst betydelse för tillväxt i svenska SME? : En kvantitativ studie på små- och medelstora företag och hur tillväxt påverkas av olika finansieringskällor samt mikro- och makroekonomiska faktorer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anthon Cassman; Tobias Wickman; [2023]
    Nyckelord :Growth; SME:s; Capital structure; Business cycle; Pecking order-theory; Trade off-theory.; Tillväxt; SME; Kapitalstruktur; Konjunkturcykel; Pecking order-teorin; Trade off-teorin;

    Sammanfattning : Background: SME constitutes to 99,9% of business in Sweden. A central aspect of running a business is to grow, Previous research shows that access to external funds is a limitation for SMEs ability to create growth and therefore capital structure can vary between companies. LÄS MER

  2. 12. Byggbranschen vs. Vård- och omsorgsbranschen: “Kommer någon vinna jämställdhetsracet?” : En studie om hur jämställdhet presenteras i års- och hållbarhetsrapporter inom en kvinnodominerad och en mansdominerad bransch

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Meijer; Anna Rossbrei; [2023]
    Nyckelord :2030 Agenda; Equality; female-dominated industry; gender; GRI; male-dominated industry; sustainability report; sustainability reporting; Agenda 2030; GRI; genus; hållbarhetsrapport; hållbarhetsrapportering; jämställdhet; kvinnodominerad bransch; mansdominerad bransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Jämställdhet definieras av Jämställdhetsmyndigheten (2022) som att “...kvinnor och män har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter”. LÄS MER

  3. 13. Riskperception och kundupplevelse: Potentiella kunders syn på automatiserade finansiella robotrådgivare : En kvantitativ studie om unga småsparares möjliga övergång till robotrådgivning och dess påverkan av beslutet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Ibrahim; Carolin Shemoun; [2023]
    Nyckelord :Trust; Robo-advisor; Robo-advising; Automated financial advisors; Human financial advisers; Benefit; Strength; Fintech; Algorithmic trading; Willingness; Perceived risk; Artificial intelligence;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden presenterar digitaliseringens utveckling och jämför det med media som tidigare varit analogt. Därefter redogörs för utvecklingen av automatiserade finansiella rådgivare och de utvecklingsstadier det genomgått. LÄS MER

  4. 14. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Gillberg; Jacob Noor Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; Sociala medier; Tik Tok; Snapchat; SMMS; Varumärkesidentitet; Varumärkeslojalitet; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER

  5. 15. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER