Sökning: "företagsekonomi småföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden företagsekonomi småföretag.

  1. 1. Ledarskapsstilars resa genom företagslivscykeln : En kvalitativ studie om hur ledarskapsstilar förändras under företagets livscykelfaser.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Barebe Niringiyimana; Jelena Adamovic; [2023]
    Nyckelord :Leadership; leadership style; business life cycle; small business; Ledarskap; ledarskapsstil; företags livscykel; mikro – och småföretag;

    Sammanfattning : This paper was aimed to study if and how business leaders’ leadership style change throughout the life cycle of a business. Leadership has long been a well-studied area, where research has primarily focused on larger business sizes. LÄS MER

  2. 2. Entreprenöriell marknadsföring i små- och nya företag : En kvalitativ studie om marknadsföring i startups

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Löfroth Johansson; Jacob Eckervig; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurial marketing; entrepreneurship; marketing; start-up; self-employment; small business.; Entreprenöriell marknadsföring; entreprenörskap; marknadsföring; nyföretagande; egenföretagande; småföretag.;

    Sammanfattning : Small businesses have often been neglected in traditional marketing research as it has primarily focused on large, resource-rich companies. Small entrepreneurial companies are characterized by the fact that the entrepreneur is the main coordinator in the company. LÄS MER

  3. 3. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  4. 4. Digitalisering och dess verkan under internationaliseringsprocessen : En kvalitativ studie om hur småföretag upplever att digitalisering påverkar internationaliseringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sedat Karakas; Zakaria Dalmar; [2021]
    Nyckelord :Digitization; Small businesses; Internationalization; Growth; Mental distance; Liability of foreignness and Liability of outsidership.; Digitalisering; Småföretag; Internationalisering; Tillväxt; Psykiskt avstånd; Liability of foreignness och Liability of outsidership;

    Sammanfattning : The internationalization process is a well-researched and explored topic. However, many older models do not consider digitization as a phenomenon. Nor is any further consideration given to the smaller companies. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring och dess hinder ur medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Dayan; Michelle Li; [2021]
    Nyckelord :Relationship marketing; employee perspective; relationship building; small business; service business; corporate culture; trust; technological resources; internal marketing; Relationsmarknadsföring; medarbetarens perspektiv; relationsskapande; småföretag; tjänsteföretag; företagskultur; tillit; teknologiska resurser; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studiens bakgrund redogör för och beskriver småföretag samt de ekonomiska problem de bemöter i jämförelse med större företag. Bakgrunden benämner även de nackdelarna som finns med att vara ett småföretag. LÄS MER