Sökning: "företagsförvärv varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden företagsförvärv varumärke.
1. Immaterialrättslig due diligence och företagsförvärv - Undersökningspliktens omfattning vid en immaterialrättslig due diligence
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Summary The purpose of this thesis is to examine and describe the buyer's duty to investigate the company's intellectual property. Intellectual property can have a significant meaning for a commercial company, the intellectual property can also be the core of the company. Intellectual property is divided into four central laws. LÄS MER
2. Assessing an IT system implementation in a post merger scenario
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) are today two common ways to expand and grow businesses. However, studies report that around 50-75% of all M&A transactions fail to yield expected results. This study focuses on the value creation realized in the post merger integration. LÄS MER
3. Kampen om de stora pengarna : En kvalitativ studie om de svenska spelbolagens konkurrenskraft på den föränderliga spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to map how Swedish gaming companies and their gaming companies work to be competitive in a market characterized by high competition, and which are also facing a change in law. Method: This study has been based on a qualitative approach in the form of four interviews, two of which have been semi-structured personal interviews and two mail interviews. LÄS MER
4. Från konkurrent till kollega : En kvalitativ studie somundersöker hur två företags identiteter vid uppköpkan slås samman till en gemensam online-identitet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to investigate how a common web-identity can be conveyed on a website when a company is being bought through acquisition. The specific examination is performed on the website of Donald’s foto after their acquisition of Torins in Borås. LÄS MER
5. Byte av varumärke på grund av förvärv : en fallstudie om den interna kommunikationens roll vid varumärkesförändring
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Företagsförvärv har idag blivit allt vanligare för att nå en globaliserad marknad. Företagsförvärv kan leda till förändringar såsom varumärkesbyte där försäljarna i serviceföretag har visat sig vara av stor betydelse för att förmedla det nya varumärket ut till slutkund. LÄS MER