Sökning: "företagskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet företagskommunikation.

  1. 1. Varför inte kommunicera digitalti en digital värld? : En kvalitativ studie av nyetablerade företagskommunikation i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Clara Nygren; Caroline Olson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; Sociala medier; Instagram; Digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: På grund av digitaliseringen är idag sociala medier en givendel i vardagen för miljontals människor runt om i världen. Digitaliseringen har ändrat hur människor konsumerar information och vad de väljer att konsumera, vilket innebär en förändring i hur företag når sin målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Tillsammans mot cancer : En retorisk analys av Cancerfondens användande av offentliga personer på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johanna Håkansson; Kajsa Hållö; [2021]
    Nyckelord :: relationsskapande strategier; retorik; identitet; celebrity endorsement; ideell organisation; extern företagskommunikation; offentliga personer;

    Sammanfattning : Vilken roll spelar offentliga personer i Cancerfondens externa kommunikation på Instagram, och vilka tänkbara identiteter kan detta generera i? Vi har gjort en kvalitativ retorisk undersökning med material insamlat från Cancerfondens Instagram, där specifikt inlägg med offentliga personers medverkan studerats. I analysen diskuteras materialet utifrån tre identitetskategorier som var särskilt utmärkande bland inläggen: Familj, Det vardagliga livet och Det hälsosamma livet. LÄS MER

  3. 3. Vi är socialt ansvarstagande - därför får våra anställda 40kr/h : En kvalitativ textanalys av Gina Tricot och Boohoos CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erica Hammar; Emma Nöjd Pagh; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag har kommit till insikt om att det kan vara fördelaktigt att kommunicera sina hållbarhetsinitiativ. Detta har kommit att göra Corporate social responsibility, CSR, framträdande i företagskommunikation. LÄS MER

  4. 4. "Får jag prata engelska med er?" : En språkvetenskaplig studie om språkvalet i den interna kommunikationen i flerspråkig företagsmiljö

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Anna Buza; [2020]
    Nyckelord :språkattityder; språkval; företagskommunikation; translanguaging; tillhörighetskänsla;

    Sammanfattning : Med globaliseringen har även företag vuxit ur de lokala marknaderna och blivit till globala aktörer. Globala koncerner som är verksamma i världens olika länder har bidragit till skapandet av flerspråkiga arbetsmiljöer och mötesplatser. LÄS MER

  5. 5. Ensuring legitimacy trough CSR communication in the biobased sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Ludvig Essebro; [2020]
    Nyckelord :business ethics; corporate responsibility; corporate sustainability; forest sector; SDG; sustainability; sustainability reporting; affärsetik; företagssansvar; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsredovisning; hållbar utveckling; skogsindustri; skogssektor;

    Sammanfattning : The importance of corporations in sustainable development has increased. With augmented expectations of responsibility from the general public, the corporation may be obligated to engage in corporate sustainability to obtain legitimacy and a social license to operate. LÄS MER