Sökning: "företagskriser"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet företagskriser.
1. Kriskommunikation under företagskriser : En kvalitativ studie om kriskommunikation under företagskriser och konsumenters gensvar på kommunikationen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse kring hur företag agerar vid företagskriser, vilka strategier de tar till sig. Vidare syftar studien till att bidra till djupare förståelse kring hur kriskommunikation tas emot av konsumenter på sociala medier. LÄS MER
2. Styrelsens ansvar för ickefinansiell riskhantering i aktiemarknadsbolag : hur ser det ut och hur bör det se ut?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att klargöra i vilken utsträckning styrelser i svenska noterade bolag i dag ansvarar för bristfällig hantering av ickefinansiella risker, samt utreda om regelverket bör uppdateras och i sådana fall på vilket sätt. I uppsatsen drivs en tes innebärande att det finns ett behov av tydligare regler gällande ickefinansiell riskhantering i aktiemarknadsbolag. LÄS MER
3. Communication of CSR activities : a case study in the dairy sector
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Recent corporate challenges require effective communication in order to secure a company’s reputation. Companies as a result, need to be committed to a series of corporate social and environmental practices along with their financial commitments to their shareholders and investors. LÄS MER
4. Företagskriser i hotellbranschen : en kvalitativ studie med utgångspunkt i aktörsynsättet
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Institutionen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Institutionen för ekonomiSammanfattning : Vi och alla runt omkring oss drabbas av kriser, både som individer och som deltagare i grupper. Men vad innebär det när ett företag drabbas, vad kan vara en företagskris? Syftet med denna rapport är att belysa vad som är en företagskris enligt vissa aktörer i hotellbranschen. LÄS MER
5. Anseendets roll vid företagskriser
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka huruvida ett gott anseende spelar någon roll för företag vid en kris, och om det goda anseendet i så fall innebär en bättre grund att stå på när företag drabbas av en kris. Även på vilket sätt anseendet spelar roll kommer att analyseras. LÄS MER
