Sökning: "företagskriser"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet företagskriser.

  1. 1. Kriskommunikation på Instagram : En kvalitativ studie av kriskommunikation på Instagram och dess påverkan på konsumenternas syn på skandaliserade företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dawid Habib; Lidija Obradovic; [2023]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Sociala Medier; Instagram; Varumärkeskandaler; Företagskriser; Konsumenter; Visuell Kommunikation;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to deepen the understanding of how crisis communication on Instagram is conducted and how it influences consumers' perceptions of a company following a scandal. Method: This study is based on a qualitative research method. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning i gruvbranschen : En kvalitativ studie om gruvbolags hållbarhetsredovisning i samband med en skandal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Betsabe Perez Cancino; Iman Hussein; [2022]
    Nyckelord :Sustainability report; sustainability reporting; strategies; GRI; mining industry; scandals; corporate crisis; Hållbarhetsrapport; hållbarhetsredovisning; strategier; GRI; gruvbranschen; skandaler; företagskriser;

    Sammanfattning : Background  Previous studies show a high level of uncertainty in the mining industry. Stakeholders require transparent sustainability reports from mining companies due to the high risk of accidents. In recent years, several failures causing disastrous consequences have occured in the industry. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation under företagskriser : En kvalitativ studie om kriskommunikation under företagskriser och konsumenters gensvar på kommunikationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Doris Maloparic; Deborah Milli Amanuel; [2020]
    Nyckelord :Corporate crisis; Crisis communication; Communication strategies; Consumers; Social media; Företagskris; kriskommunikation; kommunikationsstrategi; konsumenter; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse kring hur företag agerar vid företagskriser, vilka strategier de tar till sig. Vidare syftar studien till att bidra till djupare förståelse kring hur kriskommunikation tas emot av konsumenter på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Styrelsens ansvar för ickefinansiell riskhantering i aktiemarknadsbolag : hur ser det ut och hur bör det se ut? 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sara Dennås; [2015]
    Nyckelord :riskhantering; risk; ickefinansiell; bolagsstyrning; aktiemarknadsbolag; aktiebolagsrätt; självreglering; ABL; svensk kod för bolagsstyrning; COSO; ISO; Norge; Danmark; EU;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att klargöra i vilken utsträckning styrelser i svenska noterade bolag i dag ansvarar för bristfällig hantering av ickefinansiella risker, samt utreda om regelverket bör uppdateras och i sådana fall på vilket sätt. I uppsatsen drivs en tes innebärande att det finns ett behov av tydligare regler gällande ickefinansiell riskhantering i aktiemarknadsbolag. LÄS MER

  5. 5. Communication of CSR activities : a case study in the dairy sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maryam Adldoost; [2012]
    Nyckelord :corporate social responsibility communication; stakeholders; triple bottom line; corporate financial performance; food industry; social responsibility; environmental responsibility; financial responsibility; product safety; CS;

    Sammanfattning : Recent corporate challenges require effective communication in order to secure a company’s reputation. Companies as a result, need to be committed to a series of corporate social and environmental practices along with their financial commitments to their shareholders and investors. LÄS MER