Sökning: "företagskultur artefakter"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden företagskultur artefakter.
1. Hur distansarbete påverkar organisationskulturen : En kvalitativ studie om hur distansarbetet har påverkat organisationskulturen inom IT-branschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Detta är en kvalitativ flerfallsstudie som undersökt hur distansarbetet påverkat organisationskulturen hos företag inom IT-branschen. Detta har gjorts på ett abduktivt arbetssätt där teorin har grundat sig Edgar H. Scheins tre nivåer av organisationskultur samt en samling av för- och nackdelar med distansarbete. LÄS MER
2. Organisatoriska aktiviteter som upprätthåller organisationskultur - En kvalitativ studie om organisationskultur i ett äldre företag med starkt varumärke
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationskultur har under de senaste decennierna blivit ett alltmer relevant forskningsområde, då man sett att det bland annat kan påverka effektiviteten på företag samt utgöra en konkurrensfördel. Företagets varumärke och hur länge företaget existerat kan även det ha betydelse för den rådande organisationskulturen. LÄS MER
3. Upplevelser av företagskulturella artefakter - Ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Corporations today use various resources to compete and gain advantages between one another. One of the resources that have a strong effect on a corporation and its ability to be competitive is organizational culture, as it constitutes norms and organizational guidelines of how to behave, talk and work among others. LÄS MER
4. Hur de anställda ser på företagskulturen inom MTR Stockholm
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Problem: The great interest towards the company’s values has contributed to it becoming more common for individuals to seek out organizations that have a strong corporate culture. Where you work and whom you work for has thus become the dominant factors instead of what you are working with. LÄS MER
5. Är fika på jobbet nyckeln till god service? : En kvalitativ studie om servicekulturer i relation till belöningssystem inom försäkringsbranschen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Är fika på jobbet nyckeln till god service? Denna fråga ställde vi oss och valde att titta närmare på hur servicekultur och belöningssystem hör ihop. Servicekultur har visat sig vara ett långsiktigt konkurrensmedel bland både produkt- och tjänsteföretag, och belöningar har visat sig kunna motarbeta en servicekultur om de används på fel sätt. LÄS MER