Sökning: "företagskultur handelsbanken"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden företagskultur handelsbanken.

  1. 1. Intern kommunikation inom Svenska Handelsbanken AB, utifrån ett kontorschefsperspektiv : Vikten av organisatorisk strategi och kultur för den interna kommunikationsprocessen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Simon Holmberg; [2020]
    Nyckelord :Internal Communication; Effective Communication; Strategy; Corporate Culture; COVID-19; Intern kommunikation; effektiv kommunikation; strategi; företagskultur; COVID-19;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem: Banker spelar en viktigt roll i det finansiella systemet. Tidigare finansiella kriser och skandaler har ofta relaterats till bristfällig hantering av strategi och intern kontroll inom banker. Vikten av en väl fungerande intern kontroll inkluderande intern kommunikation inom banker har därmed blivit allt större. LÄS MER

  2. 2. Företagskultur och kundnöjdhet : En fallstudie på Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Nergårdh; Kalle Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Företagskultur; kundnöjdhet; Handelsbanken; kundservice; organisatoriskt lärande; organisatorisk förändring; decentralisering;

    Sammanfattning : The study focuses on examining the eventual effects of corporate culture on customer satisfaction. The culture at Handelsbanken AB was examined due to its historical background of high customer satisfaction in contrast to the other large banks in Sweden. LÄS MER

  3. 3. En Bransch i Förändring : En fallstudie om hur Handelsbankens medarbetare påverkats av paradigmskiftet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Bohner; Daniel Saadat; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Introduktion: Det har under det senaste decenniet skett ett paradigmskifte i banksektorn med strukturella förändringar som nedläggningar av bankkontor, digitalisering av verksamheter och en ny konkurrenssituation. Handelsbanken har valt att bemöta paradigmskiftet genom en strategi som särskiljer sig från konkurrenternas. LÄS MER

  4. 4. Decentraliserade organisationer och Koncernövergripande hållbarhetsmål : Enheters responderande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Klara Jönsson; Tåve Björnsdotter Uglem; [2018]
    Nyckelord :Decentralisering; hållbarhet; särkoppling; koncernövergripande mål; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att öka förståelsen för hur och varför enheter inom en decentraliserad organisation responderar på koncernövergripande hållbarhetsmål. Resultatet är baserat på data från intervjuer och föreslår att enheter inom decentraliserade organisationer responderar på institutionellt tryck i form av koncernövergripande hållbarhetsmål på två olika vis. LÄS MER

  5. 5. Medarbetarnas ansvar : en undersökning om ansvarsfull kreditgivning på Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabelle Bylund; Olivia Axling; [2015]
    Nyckelord :CSR; ledarskapsperspektiv; medarbetarperspektiv; uppförandekoder; företagskultur; kommunikation; Handelsbanken;

    Sammanfattning : CSR är ett begrepp som det senaste decenniet har blivit ett allt mer omdiskuterat ämne. En av företagets många intressenter att ta hänsyn till är medarbetarna. Medarbetarnas engagemang kan förbättra företagets CSR-arbete, då det genom medarbetarna blir enklare att förmedla ämnet vidare till kunderna. LÄS MER