Sökning: "företagskultur intervju"

Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden företagskultur intervju.

  1. 11. Spelifiering som redskap för kunskapsdelning : En studie om hur spelifiering kan underlätta för och motivera anställda till överkommandet av barriärer för kunskapsdelning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Victoria Hansen; Felicia Lidner; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks spelifieringens förutsättningar till att främja kunskapsdelning samt anställdas motivation och möjlighet till att dela tyst och explicit kunskap med varandra. Detta eftersom att anställdas kunskap har visat sig vara en betydande resurs för företag och att det fortfarande finns svårigheter med att få anställda att dela denna med varandra. LÄS MER

  2. 12. Framgångsfaktorer vid företagsförvärv: en fallstudie av Vismas förvärv av Mamut

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jacob Carlsson; Joel Persson; Jonas Berndtsson; Martin Klang; [2014]
    Nyckelord :Företagsförvärv Förvärvsstrategi Synergieffekter Företagsintegrering Företagskultur; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att identifiera förutsättningarna för framgångsrika förvärvsstrategier; vilken typ av företag köps upp, vilka synergier som eftersträvas och hur uppkomna problem hanteras. Studien tillämpas på mjukvarubranschen eftersom den utmärks av en hög grad av rörlighet inom och mellan företag, och vi förväntar oss därför att hitta särskilt intressanta fall inom denna bransch. LÄS MER

  3. 13. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER

  4. 14. HR-anställdas användning av socialt kapital i rekryteringsprocesser : En kvalitativ studie av fem HR-anställda inom telekombranschen

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Jolie Lundman; [2013]
    Nyckelord :Socialt kapital; HR-personal; informella formella kanaler; rekommendationer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte med denna studie är att undersöka hur HR-personal använder och upplever sitt sociala kapital i rekryteringsprocesser. Dessutom undersöks vilka följder HR-personalen upplever att användandet av rekommendationer inom rekryteringsprocesser får. LÄS MER

  5. 15. Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanne Andersson; Malin Jakobsson; [2012]
    Nyckelord :Brand Ambassadors; internal communication; Store employees; corporate culture; Varumärkesambassadör; intern kommunikation; butikspersonal; företagskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. LÄS MER