Sökning: "företagskultur intervju"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade orden företagskultur intervju.
11. Spelifiering som redskap för kunskapsdelning : En studie om hur spelifiering kan underlätta för och motivera anställda till överkommandet av barriärer för kunskapsdelning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : I denna studie undersöks spelifieringens förutsättningar till att främja kunskapsdelning samt anställdas motivation och möjlighet till att dela tyst och explicit kunskap med varandra. Detta eftersom att anställdas kunskap har visat sig vara en betydande resurs för företag och att det fortfarande finns svårigheter med att få anställda att dela denna med varandra. LÄS MER
12. Framgångsfaktorer vid företagsförvärv: en fallstudie av Vismas förvärv av Mamut
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att identifiera förutsättningarna för framgångsrika förvärvsstrategier; vilken typ av företag köps upp, vilka synergier som eftersträvas och hur uppkomna problem hanteras. Studien tillämpas på mjukvarubranschen eftersom den utmärks av en hög grad av rörlighet inom och mellan företag, och vi förväntar oss därför att hitta särskilt intressanta fall inom denna bransch. LÄS MER
13. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER
14. HR-anställdas användning av socialt kapital i rekryteringsprocesser : En kvalitativ studie av fem HR-anställda inom telekombranschen
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syfte med denna studie är att undersöka hur HR-personal använder och upplever sitt sociala kapital i rekryteringsprocesser. Dessutom undersöks vilka följder HR-personalen upplever att användandet av rekommendationer inom rekryteringsprocesser får. LÄS MER
15. Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. LÄS MER