Sökning: "företagskultur nackdelar och fördelar"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden företagskultur nackdelar och fördelar.
1. “Man är ju sig själv men ska samtidigt ha företagets värderingar inom sig och runt sig när man jobbar” : En kvalitativ studie om värderingsstyrning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att utforska och förstå anställdas upplevelser av ett värderingsstyrt konsultbolag. Fokus ligger på värderingsstyrningens interaktion med organisationskultur och identitet. LÄS MER
2. Lean-Agile organization in test facilities and workshops
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Introduction: This study was conducted at Volvo Cars’ R&D division to investigate how test facilities and workshops can implement an agile way of working. Three departments with different levels of agile implementation were therefore investigated to fulfill our purpose. LÄS MER
3. Automatisering av kundtjänst med maskininlärning : Hur maskininlärning kan användas inom kundtjänst samt hur detta påverkar företagskultur och kundnöjdhet
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Artificiell intelligens och maskininlärning är två ämnen som varit mycket aktuella på sistone. Vad som startade som ett banbrytande fenomen är nu inkorporerat i människors vardagliga liv. LÄS MER
4. Den heterogena arbetskraftens komplexitet : En fallstudie om mångfaldens förfaranden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns många fördelar med att ha mångfald i organisationer, men de som inte arbetar med mångfalden riskerar att möta dess nackdelar. Denna studie undersöker mångfald ur ett medarbetarperspektiv och har som syfte att ta reda på vilka tillvägagångsätt ett företag kan använda för att skapa en företagskultur där medarbetarna värderar mångfald och således utvinna mångfaldens fördelar. LÄS MER
5. HR-anställdas användning av socialt kapital i rekryteringsprocesser : En kvalitativ studie av fem HR-anställda inom telekombranschen
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syfte med denna studie är att undersöka hur HR-personal använder och upplever sitt sociala kapital i rekryteringsprocesser. Dessutom undersöks vilka följder HR-personalen upplever att användandet av rekommendationer inom rekryteringsprocesser får. LÄS MER