Sökning: "företagskultur. Sustainability"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden företagskultur. Sustainability.
1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
2. Framgångsfaktorer för att implementera miljöfrämjande åtgärder : En kartläggning av utvecklingsmöjligheter i svenska små- och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : För att bemöta klimatförändringarna och exploateringen av naturen krävs ett krafttag från alla sektorer. Små- och medelstora företags (SMF) utbredning på den lokala såväl som den globala marknaden indikerar att de har en central roll i omställningen mot en hållbar samhällsutveckling. LÄS MER
3. Hållbarhetsarbete och dess samspel med organisation och kultur
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Omställningen till en hållbar värld är brådskande och majoriteten av företag har ett ansvar att ställa om sin verksamhet. För att påskynda omställningen har lagstiftare bestämt att företag som uppfyller en uppsättning krav måste genomföra och presentera en årlig hållbarhetsredovisning. LÄS MER
4. Inverkan av MBD på tiden för industrialisering hos ett tillverkande företag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : En ökad konkurrens i flera branscher medför större krav på företagen inom dessa, där de behöver lansera sina produkter i en snabbare takt för att förbli konkurrenskraftiga. Tiden det tar för ett företag att börja utveckla en produkt tills att den kan lanseras på marknaden, ergo Time-To-Market (TTM), är ett av de mätetal som företag idag behöver förbättra. LÄS MER
5. Företagsvärderingars betydelse och övertygelse : En visuell retorisk analys av H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien analyserar H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar. Företagen verkar inom textilindustrin respektive transport- och fordonsindustrin och har genom åren fått kritik för sin negativa påverkan på hållbarhet. LÄS MER