Sökning: "företagsnätverk"
Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet företagsnätverk.
11. Ett ramverk för arkitektoniska vyer : En "4+1" modell för dokumentation av ett företagsnätverk
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Network documentation is often a low-priority task at many companies. Despite this, there are many benefits that should be considered against the fact that it is a comprehensive job. Good network documentation can provide companies the opportunity to reduce dependence on individuals, take proactive decisions and save money. LÄS MER
12. Destinationsnätverkets värde : En studie om hur coopetition mellan turismföretag skapar värde längs med Göta Kanal
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Företag idag verkar i en föränderlig omvärld och inom marknadsföringsforskningen blir företagens relationer allt mer centrala för att skapa värde och konkurrensfördelar för dagens företag. Genom att företag både samarbetar och konkurrerar samtidigt, kan en värdefull coopetition-relation uppstå, som kan ses som svaret på hoten från omvärlden. LÄS MER
13. Jakten på en trygg oas i en torr öken : En studie om varför studententreprenörer väljer att delta i självorganiserade företagsnätverk
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : The aim of this study is to, by developing ideal types, describe why studententrepreneurs participate in self organised business network. The investigation is based on answers from 41 participants in the business network “Företagare på Lnu”, as well astwo semi-focused groups, which where analysed by using Webers (1978) ideal types. LÄS MER
14. Kartläggning och utvärdering av svenska energinätverk : Företagsnätverk och samarbeten inriktade på energi
Master-uppsats, Linköpings universitet/Energisystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Industrins energianvändning medför koldioxidutsläpp som bidrar till klimatförändringar. Inom EU och Sverige eftersträvas en konkurrenskraftig industri. För att uppnå båda delarna förespråkas det att företag energieffektiviserar och minskar sin energianvändning. LÄS MER
15. The power of having friends : A study in how knowledge and levels of uncertainty relate to relationship commitment
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this paper is to increase the understanding of how knowledge and uncertainty can affect relationship commitment between companies in the international market. Therefore, knowledge accumulation, the various levels of uncertainties and the creation of business relationships will be examined. LÄS MER