Sökning: "företagsrepresentant"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet företagsrepresentant.

  1. 1. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Sporrong; [2021]
    Nyckelord :Reklam; preventivmedel; diskurs; retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER

  2. 2. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Alexandra Steinwall; [2021]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; crisis communication; crisis response; CSR communication; CSR crisis; food industry; food sector; situational crisis communication theory; sustainability; value-related crisis;

    Sammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER

  3. 3. Corporate social responsibility communication : a case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Alexandra Mendebaba; [2019]
    Nyckelord :code of conduct; corporate communication; corporate marketing; corporate social responsibility; corporate social responsibility communication; stakeholder management; stakeholder involvement strategy; sustainability report;

    Sammanfattning : The concept of corporate social responsibility (CSR) offers a solution for businesses to identify their roles in society in order to maintain corporate legitimacy in cooperation with the communities they exist. Even though companies started to work with CSR as part of their business, CSR communication remained overlooked, and the literature is scattered around various disciplines. LÄS MER

  4. 4. Är revisorns kunskap och utbildning tillräcklig? : En kvalitativ studie om företagsrepresentanters uppfattningar om revision med fokus på revisorns kunskaper och utbildning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Felicia Lyngmo Flordin; Sandra Björk; [2018]
    Nyckelord :Knowledge; Education; Auditor s Role; Corporate Representative; Kunskap; utbildning; revisorsrollen; företagsrepresentant;

    Sammanfattning : Bakgrund I juli 2018 förväntas Revisorsinspektionens förslag gällande ett förmildrande av de formella kraven på utbildningen för revisorer att träda i kraft. Företagsrepresentanter har en uppfattning om de faktiska kunskaper som revisorn besitter och saknar. LÄS MER

  5. 5. Incoterms® 2010 - villkoret FAS. : En studie av dess praktiska användning och betydelse.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)

    Författare :Vedran Andric´; Henrik Bernestedt; [2018]
    Nyckelord :Incoterms®; Incoterms® 2010; FAS; FOB; CFR; CIF; standard terms; sea terms.; Incoterms®; Incoterms® 2010; FAS; FOB; CFR; CIF; standardvillkor; sjövillkor.;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks Incoterms® 2010 maritima villkor, FAS. Framförallt hur det kommer sig att den inte används lika ofta som de övriga samt vad som är avgörande vid valet av villkor. LÄS MER