Sökning: "företagssamarbeten"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet företagssamarbeten.
1. Olika barn leker bäst : Samarbete mellan forskningsgrupper och startupföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Universitet-företagssamarbeten är en av de mest gynnsamma kontexterna för innovationsfrämjande, till stor del på grund av heterogeniteten mellan dem. Skillnaderna leder till att de besitter kompletterande resurser som kan delas genom samarbeten, men även leda till konflikter och förhindra samarbete. LÄS MER
2. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER
3. A Company's Guide to Environmental Action
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : While industries stand responsible for many of the emissions leading to global warming, tackling climate change seems to fall upon individuals and states. The limited course of corporate action may in many ways be traced back to competition law. LÄS MER
4. Tick tack, Tik Tok. Hög tid attlära känna den moderna tidensopinionsbildare : En kvalitativ studie om unga influencers på mobilappen TikTok
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/MarknadsföringSammanfattning : Det faktum att unga människor, genom sociala medier, i allt större utsträckning erhåller makt att påverka har kommersialiserats av företag genom marknadsföringsmetoden influencer marketing. Merparten av forskningen kring influencer marketing fokuserar dock på företag eller följare – men vad vet vi egentligen om hur dessa influencers själva betraktar fenomenet och sin roll? Vad är det egentligen som driver influencers under 18 år? Denna studie ämnar besvara dessa frågor och därigenom tillhandahålla viktig insikt kring hur företag bäst förhåller sig till gruppen unga influencers. LÄS MER
5. “Varför följer du influencers?” : En kvalitativ studie om generation X och Ys inställning till influencers på Instagram.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Internet och sociala medier upptar idag en stor del av många människors liv. Detta tillvägagångssätt att kommunicera är, sett från ett historiskt perspektiv, ett nytt fenomen vilket medför att antalet användare av sociala medier mellan olika generationer varierar. LÄS MER