Avancerad sökning
Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Användningen av bestämdhet bland inlärare av svenska som främmande språk på högre nivå i Ryssland
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråkSammanfattning : Uppsatsen handlar om användningen av bestämdhet hos inlärare av svenska som främmande språk på högre nivå i Ryssland. Bestämdhet saknas som obligatorisk kategori i ryska, och många av dessa inlärare har fortfarande problem med denna kategori. LÄS MER
2. Ogiltigförklaring av aktieteckning - Möjligheten att ogiltigförklara en aktieteckning med åberopande av allmänna avtalsrättsliga ogiltighetsgrunder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : A shareholder has no personal liability for the obligations of the limited company. The creditors of the company have only the company assets as a collateral for their claims against the company. LÄS MER
3. Användningstvånget för registrerade varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : If a proprietor of a trade mark has an interest in maintaining the registration of its trade mark, the proprietor must use the trade mark in such a manner that it constitutes genuine use. It should be noted that the requirements of use are essentially the same regardless of whether the assessment of use is done in light of the EU trade mark directive or the EU regulation concerning Community trade marks. LÄS MER
4. Degeneration av varumärken : Orsaker, konsekvenser och förebyggande åtgärder
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Varumärkesdegeneration innebär att ett varumärke förlorar sin särskiljningsförmåga och övergår till att bli en produktbeteckning, en generisk term. När särskiljningsförmågan försvinner mister varumärket sin huvudsakliga funktion - att särskilja innehavarens varor från andra näringsidkares varor av samma slag. LÄS MER
5. Degeneration av varumärken- orsaker och verkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Degeneration av varumärken uppstår då ett varumärke förlorat sin särskiljningsförmåga och istället övergår till att bli ett allmänt ord i språket. Särskiljningsförmågan möjliggör en positionering på marknaden och att kunderna gör sin egen kategorisering av märket. LÄS MER