Sökning: "författaren"
Visar resultat 26 - 30 av 1938 uppsatser innehållade ordet författaren.
26. Unga vuxna utanför arbetsmarknaden : -En narrativ studie om NEET ungdomars upplevelse av sina förutsättningar och möjligheter att etableras på arbetsmarknaden
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Tidigare forskning visar att unga vuxna i NEET gruppen med tiden blir mer passiva och tappar motivationen i förhållande till att söka arbete (Brynner & Parsons, 2002, 299–307). Chelsom Vogt et al. LÄS MER
27. Blodigt offer, trofast hjälte : En analys av ἱλαστήριον och Paulus tolkning av Jesus död i Romarbrevet 3:21-26
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöks bakgrunden till Paulus användning av den för Nya testamentet ovanliga termen ἱλαστήριον i Rom 3:21-26. Författaren förespråkar att Paulus här tolkar Jesus död utifrån en judisk-hellenistisk martyrologisk tradition. .. LÄS MER
28. Pedagogiskt arbete och tankar angående digitala verktyg i matematikundervisning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Digitaliseringen fortskrider inom den svenska skolan och rapporter som menar att lärare inte integrerar digitala verktyg i matematikundervisningen i samma utsträckning som andra ämnen. Tidigare forskning pekar på att det råder en kompetensbrist bland lärares förmåga till att integrera digitala verktyg i undervisningen. LÄS MER
29. Cyber Threat Detection using Machine Learning on Graphs : Continuous-Time Temporal Graph Learning on Provenance Graphs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Cyber attacks are ubiquitous and increasingly prevalent in industry, society, and governmental departments. They affect the economy, politics, and individuals. LÄS MER
30. ”Adekvat digital kompetens och kritiskt förhållningssätt vad sjutton! Behöver barn i förskolan det?” : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar om hur barn kan erövra digital kompetens och kritiskt förhållningssätt till digitala verktyg i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet som formulerades för den här studien var att undersöka hur verksamma förskollärare arbetar i enlighet med den aktuella läroplanen för förskolan Lpfö 18. Utifrån arbetssätt som omfattar digitala verktyg, kritiskt förhållningssätt och adekvat digital kompetens. LÄS MER