Sökning: "förkortning"
Visar resultat 21 - 25 av 117 uppsatser innehållade ordet förkortning.
21. Elevers förståelse av bråktal : som ett tal som har ett eget värde på tallinjen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med studien är att få inblick i hur eleverna i åk 7 och 8 uppfattar likvärdiga bråktal, förkortning och förlängning samt hur de tolkar sambandet mellan förlängning och multiplikation, och förkortning och division. Syftet är även att undersöka elevernas kunskaper om bråktalsaspekter med fokus på bråktal som ett tal som har ett eget värde på tallinjen. LÄS MER
22. Mellanchefens roll vid förkortning av en standardiserad tidplan inom byggproduktion : En fallstudie om förändringsledning på ett av Sveriges största byggbolag
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : Byggsektorn står för en stor del av landets bruttonationalprodukt dock finns det indikationer som påvisar att denna sektor lider av effektivitetsproblem i form av höga byggkostnader och bristande innovation och nytänkande. Till följd av stigande byggkostnader och en stagnerande produktivitetsutvecklingen i branschen finns det ett behov av ett effektivare byggande. LÄS MER
23. Fysisk aktivitet och smärta hos professionella e-sportare
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Åsenlöf: FysioterapiSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund och syfte: E-sport är idag en snabbt växande sport runt om i världen. Det är en förkortning för ”elektronisk sport” och inkluderar datorspel, tv-spel, Virtual Reality (VR) och Augmented Reality (AR). LÄS MER
24. "Man ser liksom hur man ska tänka!" - En kvalitativ studie om elevers förståelse och tillämpning av lösningsstrategier inom innehålls- och delningsdivision
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Under lärarutbildningens verksamhetsförlagda utbildning har vi upplevt att räknesättet division varit svårbemästrat för eleverna. Därför har vi valt att genomföra en kvalitativ studie som undersöker elevers användning av lösningsstrategier och olika representationsformer, med ett specifikt fokus på innehållsoch delningsdivision. LÄS MER
25. Det kreativa barnet i naturvetenskaplig undervisning : En litteraturstudie om innehåll och arbetsformer i förskolan och begreppet STEAM
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka undervisning i naturvetenskap i förskolan genom att analysera det internationella begreppet STEAM, vilket är en förkortning av olika ämnen som kan integreras med varandra i naturvetenskaplig undervisning. Uppsatsen är en litteraturstudie om innehåll och arbetssätt i STEAM i relation till tidigare forskning och läroplanens skrivningar. LÄS MER