Sökning: "förläggare"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade ordet förläggare.

  1. 16. Mediebilden av De oberoende. : Analys av kommunikationen mellan journalister från Dagens Nyheter, Svensk bokhandel och förläggare från gruppen De oberoende.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Natalia Pasierska; [2011]
    Nyckelord :De oberoende; mediebild; bokmarknad; bokförlag; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka om och hur en mediebild av den informella gruppen "De oberoende" skapad av tolv svenska små bokförlag återspeglar det som gruppen står för och arbetar med i verkligheten. Genom att jämföra den mediebilden med intervjuer med chefer på några av de förlag som ingår i gruppen vill jag bedöma hur kommunikationen mellan svenska media och "De oberoende" fungerar. LÄS MER

  2. 17. Leaf Project - A book streaming platform : Infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Sebastian Galiano Molina; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During the 21st century, humans have begun to have digital books and use in digital form most of their information, be this: image, sound, or printed materials. Some of these efforts have had great success. For images, the new digital cameras brought lots of new features, such as reduced physical size, higher quality, and error correction. LÄS MER

  3. 18. Normbrytande barnlitteratur – ett verktyg för normkritisk pedagogik Termin/år: Ht 2010

    C-uppsats,

    Författare :Grete Johansson; Nina Holtne; [2011]
    Nyckelord :Normbrytande barnlitteratur; normkritisk pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte:Vårt syfte med examensarbetet är att undersöka vilka möjligheter normkritisk pedagogik har att etableras påförskolor. Vi ser läsning av normbrytande barnlitteratur som ett verktyg av många, men har fått uppfattningen avatt utbudet på normbrytande barnböcker i förskolan är begränsat. LÄS MER

  4. 19. Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maria Helena Stanke; [2010]
    Nyckelord :book trailers; book videos; books; marketing; online marketing; reluctant readers; young adults; YA books; reading; literacy; cover design; audience; publishers; publishing; authors; fantasy; boktrailers; böcker; marknadsföring; marknadsföring online; motvilliga läsare; unga vuxna; ungdomar; ungdomsböcker; läsande; läsförmågor; omslagsdesign; målgrupp; förläggare; förlag; utgivning; författare; fantasy;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. LÄS MER

  5. 20. Användning av elektroniska lexikon : Framtidens lexikon?

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Alexander Berntsson; David Hallberg; [2008]
    Nyckelord :Elektroniska lexikon; översättning; maskinöversättning; lexikografi;

    Sammanfattning : I denna uppsats granskar vi och vill förmedla kunskap om vilka fördelar och nackdelar som det finns med att använda elektroniska lexikon. Vi tittar även på vad man ska tänka på vid utvecklandet av elektroniska lexikon och vad det finns för demografiska, etiska och juridiska aspekter att ta hänsyn till. LÄS MER