Sökning: "förmåner arbetslivet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden förmåner arbetslivet.

  1. 1. Personalvetarstudenters upplevelser av vad som är en attraktiv arbetsgivare inom HR-området

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Amanda Saad; Maja Wiksell; [2023]
    Nyckelord :attraktiv arbetsgivare; generation Z; organisationskultur;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka personalvetarstudenters upplevelser av vad som är en attraktiv arbetsgivare inom HR-området. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ metod och byggde på tio semistrukturerade intervjuer. Materialet från intervjuerna analyserades med hjälp av induktiv tematisk analys. LÄS MER

  2. 2. Teknikkonsulters upplevda tillhörighet i arbetslivet : En tvärsnittsstudie om teknikkonsulters upplevelser av organisationstillhörighet och social identitet.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Pedagogik och sociologi

    Författare :Olivia Wallentin; William Wahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Organizational commitment; Social identity; Technical consultant; Organisationstillhörighet; Social identitet; Teknikkonsult;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka och beskriva teknikkonsulters upplevda organisationstillhörighet och sociala identitet, samt vilka faktorer som påverkar dessa fenomen. Studien har fokuserat på teknikkonsulternas relation med konsultföretaget som har arbetsgivaransvar gentemot konsulten samt kundföretaget de arbetar hos. LÄS MER

  3. 3. Generation Z och Employer Branding : Hur generation Zs syn och förväntningar på arbetslivet skiljer sig från tidigare generationer och hur detta i sin tur kan påverka arbetsgivarens employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Annie Blomkvist; Ida Borén Sundman; [2020]
    Nyckelord :Generation Z Employer Branding;

    Sammanfattning : En helt ny generation är på väg att göra intåg på arbetsmarknaden, och inte vilken generation som helst - utan generation Z. Generation Z är den yngsta och största generationen på arbetsmarknaden just nu och kommer därav prägla arbetsmarknaden i många år framöver. LÄS MER

  4. 4. Långt förbi fruktkorgar och stegtävlingar : Employer Branding med fokus på personalens hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Cornelia Roos; Anita Cedergren; [2016]
    Nyckelord :Employer Branding; Hälsa; Stolthet; Organisation; Kultur; Förmåner; Friskvård; Personalvård; Generationsskifte; Arbetstagare; Arbetsgivare; Ledarskap; Engagemang; Struktur; Varumärke;

    Sammanfattning : Arbetslivet ställer idag större krav på arbetsgivare och arbetstagare, och en dålig hälsa hos anställda inom organisationer är ett stort samt dyrt samhällsproblem. Samtidigt har företag svårt att attrahera ny arbetskraft och behålla sina anställda. LÄS MER

  5. 5. Preferenser i arbetet hos unga dataspecialister : En kvalitativ studie om hur unga personer inom IT-branschen resonerar kring val av arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Julia Bergqvist; Ida Öhlander; [2016]
    Nyckelord :Dataspecialister; utveckling; anpassning; flexibilitet; gränslöst arbete; generation;

    Sammanfattning : Studien syftar till att kartlägga nyexaminerade unga dataspecialisters preferenser vid val av arbetsgivare. Utifrån dessa resonemang syftar studien vidare till att beskriva hur organisationer förväntas arbeta för att attrahera dessa personer. LÄS MER