Sökning: "förpackningsdesign pris"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden förpackningsdesign pris.
1. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER
2. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER
3. Konsumentbeteende och förpackningsdesign : Ett samspel i butikshyllan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : En starkt konkurrerande marknad har tvingat företag att hitta nya vägar att marknadsföra sig på. Att använda förpackningsdesign har visat sig vara ett starkt verktyg för företag att nå ut med sin marknadsföring till konsumenter. LÄS MER
4. Förpackningsdesign Inom Ett Exklusivt Segment
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The competition amongst companies is getting tougher and the economic markets are getting even bigger with new products and businesses. One way for companies to differentiate themselves from the competitors is through packaging design. LÄS MER
5. Att förpacka ett pris : hur visuella element påverkar konsumentens prisuppfattning
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Titel: Att förpacka ett pris Examination: 2012-04-21 Ämne/kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hp Författare: Johan Ahlstrand & Patrik Olsson Handledare: Mikael GullikssonNyckelord: Förpackningsdesign, prispositionering Syfte: Syftet är att undersöka tre specifika förpackningar och hur detre visuella elementen typografi, bild/illustration och formpåverkar konsumenternas prisuppfattning av produkten. Uppsatsen undersöker också om konsumenter som oftahandlar I ett specifikt produktsegment är bättre på att avgöraprispositioneringen på våra utvalda förpackningar änkonsumenter som sällan eller aldrig handlar frånproduktsegmentet. LÄS MER