Sökning: "förpackningsdesign pris"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden förpackningsdesign pris.

  1. 1. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Holgersson; Isak Hellemarck; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Budget; Budgetprodukter; Köpvilja; Förpackningsdesign; Designattribut; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Sanna Andersson; Jennifer Jounot; [2020]
    Nyckelord :Beer consumers; beer label; consumer buying decisions; label design; microbrewery; packaging design; research methodology; unconventional design; visual expression; Etikettdesign; forskningsmetodik; förpackningsdesign; konsumentens köpbeslut; mikrobryggeri; okonventionell design; visuellt uttryck; öletiketter; ölkonsumenter;

    Sammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende och förpackningsdesign : Ett samspel i butikshyllan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kajsa Andersson; Terese Bergström; [2016]
    Nyckelord :package; package design; brand; consumer behaviour; communication; low involvement goods; förpackning; förpackningsdesign; varumärke; konsumentbeteende; kommunikation; lågengagemangsvaror;

    Sammanfattning : En starkt konkurrerande marknad har tvingat företag att hitta nya vägar att marknadsföra sig på. Att använda förpackningsdesign har visat sig vara ett starkt verktyg för företag att nå ut med sin marknadsföring till konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Förpackningsdesign Inom Ett Exklusivt Segment

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jacob Leksell; Anna Schröder; [2012]
    Nyckelord :Package design; Exclusivity; Price positioning; Segmenting; Quality; Product differentiation; Marketing.; Förpackningsdesign; Exklusivitet; Prispositionering; Segmentering; Kvalitet; Produktdifferentiering; Marknadsföring.;

    Sammanfattning : The competition amongst companies is getting tougher and the economic markets are getting even bigger with new products and businesses. One way for companies to differentiate themselves from the competitors is through packaging design. LÄS MER

  5. 5. Att förpacka ett pris : hur visuella element påverkar konsumentens prisuppfattning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Patrik Olsson; Johan Ahlstrand; [2012]
    Nyckelord :packaging design; price positioning; Förpackningsdesign; prispositionering;

    Sammanfattning : Titel: Att förpacka ett pris Examination: 2012-04-21 Ämne/kurs: Kandidatuppsats, Medie- och Kommunikationsvetenskap, 15 hp Författare: Johan Ahlstrand & Patrik Olsson Handledare: Mikael GullikssonNyckelord: Förpackningsdesign, prispositionering Syfte: Syftet är att undersöka tre specifika förpackningar och hur detre visuella elementen typografi, bild/illustration och formpåverkar konsumenternas prisuppfattning av produkten. Uppsatsen undersöker också om konsumenter som oftahandlar I ett specifikt produktsegment är bättre på att avgöraprispositioneringen på våra utvalda förpackningar änkonsumenter som sällan eller aldrig handlar frånproduktsegmentet. LÄS MER