Sökning: "förpackningskommunikation"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet förpackningskommunikation.
1. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. Den visuella utformningen är särskilt viktig på förpackningar till lågengagemangsprodukter då tidigare forskning visat att konsumenter ofta väljer förpackningar baserat på deras utseende. LÄS MER
2. Wow no cow!: En retorisk och diskursiv studie av Oatlys förpackningskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Mjölk har länge haft en betydande roll i Sverige. Det har funnits en dominerande dis- kurs kring mjölk som sällan ifrågasatts. Under 2014 genomgick havredrycksprodu- centen Oatly en re-branding vilket resulterade i en rad kontroversiella budskap som exempelvis ”No milk. No soy. LÄS MER
3. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Att vara ekologisk - En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar. Författare: Sara Vesterlund och Emmie Wikström Kurs, termin och år: Kandidatuppsats 15 hp, HT 2014 Handledare: Kent Lövgren Antal ord i uppsatsen: 21 297 Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. LÄS MER