Sökning: "försäljning distribution"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden försäljning distribution.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Hur majoriteter kan ta kontroll över tillgångars avkastningsförmåga - En jämförelse mellan aktie- och inkråmsöverlåtelser ur ett aktieägarminoritetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Mårten Matell; [2023]
    Nyckelord :associationsrätt; förmögenhetsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : En aktieägare i ett tillgångsägande aktiebolag, som vill få egenhändig kontroll över en tillgångs avkastningsförmåga, har idag två möjliga vägar att välja mellan för att uppnå sitt mål. Denne kan förvärva aktier i bolaget eller förvärva, direkt eller indirekt, själva tillgången. LÄS MER

  3. 3. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER

  4. 4. Hur majoriteter kan ta kontroll över tillgångars avkastningsförmåga - En jämförelse mellan aktie- och inkråmsöverlåtelser ur ett aktieägarminoritetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Mårten Matell; [2023]
    Nyckelord :associationsrätt; förmögenhetsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : En aktieägare i ett tillgångsägande aktiebolag, som vill få egenhändig kontroll över en tillgångs avkastningsförmåga, har idag två möjliga vägar att välja mellan för att uppnå sitt mål. Denne kan förvärva aktier i bolaget eller förvärva, direkt eller indirekt, själva tillgången. LÄS MER

  5. 5. Ökade produktionskostnader och krisberedskap : en intervjustudie från ekologiska nötköttsproducenters perspektiv

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hanna Lundberg; [2023]
    Nyckelord :lantbruk; nötköttsproduktion; livsmedelssystem; livsmedelssäkerhet; försäljningskanaler; krisberedskap;

    Sammanfattning : Kriget i Ukraina har bidragit till stora utmaningar för dagens producenter i form av ökade produktionskostnader. Kostnader för insatsvaror, el och drivmedel har skjutit i höjden vilket har bidragit till att lantbrukare tvingats skära ner sin produktion eller i vissa fall lägga ner den helt (LRF 2022b). LÄS MER