Sökning: "försäljning hälsa"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden försäljning hälsa.
16. Fysisk aktivitet för hälsan : en studie om kännedom om FYSS rekommendation för fysisk aktivitet
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie var att undersöka individers kännedom om Fysisk aktivitet i sjukdomsprevention och sjukdomsbehandling (FYSS) rekommendation för fysisk aktivitet och om kännedomen skiljer sig avseende kön, ålder, utbildningsnivå och fysisk aktivitetsgrad. 1. LÄS MER
17. Ekologisk slaktkyckling : från stallbygge till försäljning
M1-uppsats, SLU/Rural Buildings and Animal Husbandry (until 121231)Sammanfattning : Ekologisk kycklingproduktion är försvinnande liten jämfört med konventionell produktion. En undersökning visar att marknad och ekonomi följt av komplexa regler är det som uppfattas som ekologisk kycklings största problem. LÄS MER
18. Dagbokens betydelse för den insamlade mängden data i kliniska läkemedelsprövningar : insamling av adverse events (”incidenter”) med hjälp av patientdagbok
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för hälsaSammanfattning : Till alla godkända läkemedel skall bifogas information till vårdpersonal hur produkten skall användas säkert och effektivt. De metoder som används för insamling av data under en klinisk läkemedelsprövning, innan godkännande för försäljning, påverkar möjligheten att göra korrekta bedömningar av ett läkemedels bieffekter. LÄS MER
19. Idrottande ungdomar har inte optimala kostvanor!
Master-uppsats, Lunds universitet/FörpackningslogistikSammanfattning : Idrottande ungdomar, i åldern 12-20 år, har ett specialbehov vad gäller kosten i jämförelse med andra individer. Då ungdomarna fortfarande växer och utvecklas är en sund kosthållning ytterst angeläget för upprätthållande av en normal kroppslig utveckling. LÄS MER
20. Den närproducerade franska mjölken från Skåne
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vad som undersökts är hur Skånemejerier konstruerar vad som innefattas i begreppet närproducerat utifrån vad närproducerat ses som i stort. För att blottlägga detta har en diskursanalys genomförts av Skånemejeriers hemsida samt nyhetsartiklar på grund av deras opinionsbildande funktion. LÄS MER