Sökning: "försäljningsargument"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet försäljningsargument.

  1. 1. En kritisk granskning av kalkylverktyget BIMitigation : möjligheter och begränsningar i ett användarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Nils Vestlund; [2023]
    Nyckelord :BIMitigation; bygg- och anläggningsprocessen; hållbar stadsplanering; LCA; växthusgasutsläpp; materialval; Revit;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker nyttan med BIMitigation, ett verktyg som beräknar och visualiserar utsläppen av växthusgaser från anläggningsprojekt. Växthusgasutsläpp från mänsklig aktivitet orsakar varmare temperaturer vilket i sin tur leder till stigande havsnivåer och extremväder såsom skyfall och värmeböljor (Masson-Delmotte et al. LÄS MER

  2. 2. "Köp mig för att..." : En innehållsanalys av influencers argument för att kommunicera produktreklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Martina Sjöström; [2022]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; genus; det dramaturgiska perspektivet; ethos; pathos; logos; argumentation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka huruvida kommunikationsargumenten för reklam och annonsering av produkter skiljer sig åt beroende på om det är en manlig eller kvinnlig influencer. Vidare syftar studien till att analysera försäljningsargument i utvalda inlägg publicerade av influencers. LÄS MER

  3. 3. Strålande tider : När radium var ett säljande argument i hushållsvaror 1900-1930

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Fredrik Odhammar; [2022]
    Nyckelord :Radium; annons; kvalitativ studie; hushållsvaror; radioaktivitet;

    Sammanfattning : I början av 1900-talet ansågs radium vara ett försäljningsargument för olika hushållsartiklar. Föreliggande studies syfte var att undersöka hur förhållandet till radium i hushållsnära varor såg ut i Sverige under tidsperioden 1900–1930. LÄS MER

  4. 4. ”Vanliga” kvinnor : en kritisk diskursanalys av den kvinnliga framställningen i kommersiellt syfte

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Wassberg; Eva-Louise Castefelt; [2020]
    Nyckelord :“ordinary” women; consumer culture; market communication; co-creation; traditional portrayal; identification; discourses; ethics.; “vanliga” kvinnor; konsumentkultur; marknadskommunikation; samskapande; traditionell framställning; identifiering; diskurser; etik.;

    Sammanfattning : Advertising and media creates and maintains standardized norms and beauty ideals for how women should look and it is often not realistic or representative of ordinary women. Consumers are now demanding representation of women who differs from the unreachable ideals and show how ordinary women actually look. LÄS MER

  5. 5. Reducering av halm vid tillämpning av halmrivare i nötköttsproduktion

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Elias Larsson; Philip Joelsson; [2018]
    Nyckelord :halm; halmrivare; djupströbädd; ströbädd; nötköttsproduktion;

    Sammanfattning : Halm är det vanligaste strömedlet inom nötköttsproduktion. Halmen ser till att absorbera vätskan som blir ifrån djuren i form av gödsel. Halmbädden bidrar även med ett bra liggunderlag med hög komfort för djuren. Andra alternativ av strömedel finns också att tillgå som torv, rörflen, spån och värmebehandlad halm. LÄS MER