Sökning: "försäljningsmål"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet försäljningsmål.
1. Samspelet mellan ledarskap och motivation : Det skandinaviska ledarskapet inom ett svenskt ICT bolags supportavdelning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den vetenskapliga diskussionen rörande ledarskap och motivation kan anses rik och väldimensionerad då dessa områden studerats omfattande. Trots detta finns fortfarande outforskade områden att undersöka, däribland inom en skandinavisk kontext. LÄS MER
2. Hur förenas krav, kontroll och stöd när kunden är ohotad etta? : En kvalitativ studie av butikssäljares upplevelse av sin arbetssituation i svensk detaljhandel
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Handelsbranschen utgör en betydande del av den svenska arbetsmarknaden och har under senare år stått inför stora förändringar till följd av den växande näthandeln, något som kan tänkas ha förändrat situationen för säljare i fysiska butiker. För att undersöka hur anställda i detaljhandel upplever sin arbetssituation har kvalitativa intervjuer med personer från sport- och fritidsbutiker genomförts. LÄS MER
3. Motiverad – en fråga om ledarskap? : En intervjustudie kring motivation hos bankanställda
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Studiens syfte var att utifrån kvalitativ metod undersöka vilka faktorer som påverkade motivationen hos bankanställda inom två enheter av retailverksamheten hos en svensk bank och vilka typer av motivation som utifrån informanternas narrativ driver de bankanställda i arbetet. Resultatet utgjordes av sju teman: Det mänskliga mötet, Mål och mening, Gruppen och jag, Trygghet och förändring, Intresset för uppgiften, Värdeord som kulturbärare och Ledarens betydelse. LÄS MER
4. Utvärdering och mätning av resultat och effekter av idrottssponsring : - en explorativ studie om hur Vattenfall utvärderar och mäter sin skidsponsring
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idrottssponsring är den marknadsföringsmetod som växer snabbast på marknaden. En organisation som har anammat denna marknadsföringsmetod och lagt ner stora resurser genom att expandera sin skidsponsring, är det statligt ägda elbolaget Vattenfall. LÄS MER
5. Mål och motivation : Processen att bryta ner övergripande mål till försäljningsmål och dess påverkan på medarbetarnas motivation
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ett styrverktyg som används flitigt i dagens företag är målstyrning. Syftet med denna uppsats är att undersöka processens utformning när övergripande mål bryts ner till försäljningsmål och dess påverkan på medarbetarnas motivation. LÄS MER