Sökning: "försättsblad göteborgs universitet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden försättsblad göteborgs universitet.

  1. 1. KOMMUNIKATION, MEDIER OCH ÖVERVIKTIGA BARN Ett medie- och kommunikationsvetenskapligt perspektiv på övervikt och fetma hos barn i Västra Götalandsregionen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Annie Croona; [2017-03-23]
    Nyckelord :Nyckelord: Hälsokommunikation; Barnfetma; Digitalisering; Medievanor; Informationssamhälle; Folkhälsa; Västra Götalandsregionen;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: Kandidatuppsats, 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2016 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 59 exkl. försättsblad och bilagor Antal ord: 18904 Nyckelord: Hälsokommunikation, Barnfetma, Digitalisering, Medievanor, Informationssamhälle, Folkhälsa, Västra Götalandsregionen, Syfte: Syftet med undersökningen är att studera hur föräldrar och barn inom Västra Götalandsregionen uppfattar och förhåller sig till kommunikation kring övervikt/fetma hos barn, och att placera målgruppens medieanvändning och digitala livsstil i en (o)hälsokontext. LÄS MER

  2. 2. En mirakelkur som barnen klarar med bravur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Pettersson; [2011-02-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: En mirakelkur som barnen klarar med bravur? En studie av Ale kommuns satsning på att ge alla elever i årskurserna 1 - 3 varsin egen bärbar dator Författare: Sofia Pettersson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, vid Göteborgs Universitet Termin: Höstterminen 2010 Uppdragsgivare: Ale kommun (i samarbete med medieinriktningen på lärarutbildningen vid Göteborgs Universitet) Handledare: Annika Bergström Antal ord: 19 355 ord, inklusive försättsblad och bilagor (49 sidor) Syfte: Syftet är att studera vilken betydelse datorn i klassrummet kan ha för synen på undervisning samt för relationen mellan elev och lärare. Metod: Kvalitativa intervjuer Material: Intervjuer med sex stycken lågstadielärare inom två olika kommuner Huvudresultat: I denna studie har jag kunnat se att datorer i klassrummet (En-till-En) kan bidra till att göra barn mer källkritiska och att ge dem ett mer kritiskt förhållningssätt, jämfört med barn i en kommun utan En-till-En. LÄS MER