Sökning: "förskola kommunikationsteknik"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden förskola kommunikationsteknik.
1. Förskollärares kunskap kring IKT - med särskilt fokus på styrdokumentens nya riktlinjer.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Detta arbete handlar om ämnet informations- och kommunikationsteknik (IKT) i förskolans verksamhet. Styrdokumenten har nyligen reviderats och arbetet med det digitala i förskolan har förtydligats. LÄS MER
2. Informations- och kommunikationsteknik i förskolan : -en kvalitativ studie om pedagogers förutsättningar för implementering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka vilka förutsättningar pedagoger i förskolan uppfattar att de har för att implementera IKT i verksamheten. Detta då förändringar kring användandet av IKT gjorts i den nya läroplanen (Skolverket, 2018). LÄS MER
3. Den digitala världen på fritidshemmet : en kvalitativ och kvantitativ studie om IKT som pedagogiskt verktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning fritidshem och förskolaSammanfattning : Tidigare forskning som gjorts kring IKT (information och kommunikationsteknik) påvisar att fokus har varit inriktat på skolverksamheterna. Det framgår tydligt hur man kan använda IKT för elevers lärande och utveckling under skoltid. LÄS MER
4. ”Vi lever i en digitaliserad värld, och förskolan ska följa utvecklingen” : - En enkätstudie om pedagogers attityder till IKT och Läroplanen 2018
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : I detta examensarbetet diskutera vi vikten av IKT i förhållande till pedagogernas kunskap och attityder inom den svenska förskolan. IKT står för informations- och kommunikationsteknik och blir mer och mer en självklarhet inom förskolan. LÄS MER
5. Förskolepedagogers uppfattning kringdigitala verktyg i förskolan. : En kvalitativ studie kring förskolepedagogers uppfattning om Informationsochkommunikationsteknik och dess användningsområden i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien har varit att skapa mig en djupare förståelse för förskolepedagogers uppfattningarkring uppfattning kring informations- och kommunikationsteknik (IKT) i förskolan . Jag har utfört femstycken intervjuer med pedagoger från norra och mellersta Sverige. LÄS MER