Sökning: "förskolan som komplement"
Visar resultat 11 - 15 av 200 uppsatser innehållade orden förskolan som komplement.
11. Lärplattan, för barnen eller förskollärarna? : En kvalitativ studie om förskollärares syn på lärplattans användning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I våra styrdokument står det sedan 2019 framskrivet att digitala verktyg ska vara en del i den undervisning som sker i förskolan. Trots detta så finns det fortfarande en del frågetecken kring hur lärplattan ska användas tillsammans med barnen i syfte att skapa ett lustfyllt lärande. LÄS MER
12. Nyckeln till den digitala förskolan : En studie av hur man kan arbeta med digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Vårt syfte med den här studien har varit att synliggöra vilka olika framgångsfaktorer, hindersamt mål och värden som framträder i förskollärares beskrivningar av arbetet med digitala verktyg i förskolans verksamhet i allmänhet och undervisning i synnerhet. Vi har utgått från ett fenomenografiskt perspektiv med kvalitativ metod. LÄS MER
13. Att bygga broar för en jämställd lärmiljö i förskolan : En studie om hur organiseringen av förskolans lärmiljöer kan användas som ett verktyg för jämställdhet
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Föreliggande studie fokuserar på hur förskolans lärmiljö kan organiseras för att motverka könsstereotypa mönster som kan påverka barns aktivitetsval. I arbetet med förskolans jämställdhetsuppdrag krävs en ständig reflektion om de normer som skapas i samspel med den sociala och fysiska miljön. LÄS MER
14. METODER OCH STRATEGIER FÖR ATT UTVECKLA BARNS FLERSPRÅKIGHET I FÖRSKOLAN : - en kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att öka kunskapen om vilka metoder och strategier förskollärare använder sig av i sitt arbete för att ge barn möjligheter att utveckla flerspråkighet i förskolan. Data har samlats ingenom åtta intervjuer med verksamma förskollärare samt en enkät som komplement. LÄS MER
15. "Det är en del av det moderna livet" : En enkätundersökning om vårdnadshavares syn på digitalisering i förskolan
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka och få utökad kunskap om synen på digitalisering hos vårdnadshavare till barn i förskolan. Genom 17 utformade enkätfrågor med både öppna och slutna svarsalternativ har detta genomförts. LÄS MER