Sökning: "förskolans dagliga rutiner"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden förskolans dagliga rutiner.

  1. 11. Delaktighet och inflytande i förskolan : En fråga om pedagogers förhållningssätt och bemötande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Angelica Eriksson; [2011]
    Nyckelord :Delaktighet; inflytande; bemötande; förhållningssätt; barnsyn;

    Sammanfattning : Studie syftar till att belysa hur två förskolor arbetar med barns delaktighet och inflytande i den dagliga verksamheten. Jag har i min forskningsansats gjort observationer i verksamheten och tagit del av deras skrivna dokument som berör barns delaktighet och inflytande. LÄS MER

  2. 12. Vad bjuder du på : en studie om hur förskollärare förhåller sig till barns fria lek

    M1-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Christina Elison; Therése Andersson; [2011]
    Nyckelord :Metakommunikation; förskollärares förhållningssätt; delaktighet; fri lek; leksignaler; förskolan;

    Sammanfattning : Abstract   Syftet med den här studien är att undersöka hur förskollärare förhåller sig till barns fria lek i förskolans inomhusmiljö samt i vilken utsträckning förskollärarna är delaktiga i barns lek. Studiens teoretiska utgångspunkt är utifrån Batesons kommunikationsteori. LÄS MER

  3. 13. Fröken får vi…? Pedagogers erfarenheter och uppfattningar om barns inflytande och delaktighet i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Evelina Svalin; Fredrika Svanström; [2008]
    Nyckelord :barns inflytande; pedagoger; erfarenheter; uppfattningar; delaktighet i förskolan;

    Sammanfattning : BAKGRUND: För att kunna ge barnen en bra grund när det gäller de demokratiskavärderingarna som vårt samhälle vilar på är det viktigt att barnen fårmöjlighet att ha inflytande och påverkan över sin vardag i förskolan.SYFTE: Syftet med denna undersökning är att studera 12 pedagogersuppfattningar och erfarenheter av barns inflytande i den dagligaförskoleverksamheten med barn i åldrarna 1-6. LÄS MER