Sökning: "förskollärarens uppfattning"
Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade orden förskollärarens uppfattning.
11. Skogen som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar och erfarenheter om skogen som en plats för barn att lära om ekologi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : In order to gain an understanding of connections in nature, it is important that children already at an early age get an idea of it and the impact it has on all living things. The purpose of studies is to raise preschool teachers' perceptions and experiences of the forest as a place for children to learn about ecology. LÄS MER
12. ”Jag skulle säga att det blir mer fri lek ute fast ändå inte. Det blir lite både och.” : En studie om förskollärares uppfattningar om undervisning i utomhusmiljön på förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att vinna kunskap om förskollärares uppfattning om undervisning i utomhusmiljön på förskolan. Kvalitativa data bearbetas för att skapa ett sammanhang och en förståelse. Resultatet delas in i olika kategorier som visar variation av uppfattningar om undervisning i utomhusmiljön samt av förskollärarens roll. LÄS MER
13. Är förskollärarens kompetens inom specialpedagogik tillräcklig? : En studie om specialpedagogiska kompetenser hos förskollärare och vilka konsekvenser det kan få för barn i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att se förskollärares uppfattning om sin kompetens och erfarenhet, samt betydelsen av tidiga insatser i förskolan. Tidigare forskning berörs, där brister i forskningen kring tidiga insatser och dess betydelse synliggörs. LÄS MER
14. Matematik i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares inställning och uppfattning av barns matematik samt resultatet av dessa
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : With a phenomenographic approach, we study preschool teachers’ perception and attitude to mathematics and the effect these have on their individual teaching. More specifically, we first aim to answer the question of what the preschool teacher's attitude to mathematics is. LÄS MER
15. Hållbart lärararbete ur ett rektorsperspektiv
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att bidra med kunskap om hur rektorer ser på ett hållbart lärararbete. I fokus står rektorernas uppfattning om vad som är betydelsefullt för att förskollärarnas arbete ska bli hållbart samt förståelse kring vems ansvar förskollärarens arbetsmiljö är. LÄS MER