Sökning: "förslag på c-uppsats företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade orden förslag på c-uppsats företagsekonomi.

  1. 1. Hur kan top-down kommunikation främja ledningens engagemang? : En kvalitativ studie om intern kommunikation från ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Helene Andersson; Isak Trepkow; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; engagemang; ekonomichef; VD; semiotik;

    Sammanfattning : Title: How can a top-down communication encourage engagement within the management? – A qualitative study about internal communication from a management's perspective   Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration.   Authors: Helene Andersson Bränd and Isak Trepkow   Supervisor: Svante Brunåker and Monika Wallmon   Date: Spring 2020   Aim: The aim of this study is to seek understanding about how CEO and CFO perceive that the internal communication between them works and how it affects engagement of a CFO and operation. LÄS MER

  2. 2. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Kreditförlusternas effekt på informationsmängden i bankers årsredovisningar : En kvantitativ studie på EU:s medlemsländers banker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Henning Kihlberg; Lizette Söderdahl; [2020]
    Nyckelord :IFRS 9; Disclosure; Credit loss; Credit impairment loss.;

    Sammanfattning : Titel: Kreditförlusternas effekt på informationsmängden i bankers årsredovisningar Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Henning Kihlberg och Lizette Söderdahl Handledare: Fredrik Hartwig Datum: januari - 2020 Syfte: Är att analysera om det i banker finns ett samband mellan mängd information om kreditförluster och kreditförlusternas storlek, företagets storlek, lönsamheten och regiontillhörighet. Metod: I denna studie tillämpas ett kvantitativt tillvägagångssätt med en deduktiv forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Hur mycket redovisar företag frivilligt om intellektuellt kapital? : En studie om den frivilliga redovisningen av intellektuellt kapital hos svenska börsnoterade företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Enqvist Karapashali; Amanda Mazloomian Svalland; [2020]
    Nyckelord :Intellectual capital; voluntary disclosure; knowledge intensive companies; non-knowledge intensive companies; Intellektuellt kapital; frivillig redovisning; kunskapsintensiva företag; icke kunskapsintensiva företag;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur mycket redovisar företag frivilligt om intellektuellt kapital?- En studie om den frivilliga redovisningen av intellektuellt kapital hos svenska börsnoterade företagNivå: C-uppsats, Examensarbete inom företagsekonomiFörfattare: Amanda Mazloomian Svalland & Hanna Enqvist KarapashaliHandledare: Peter LindbergDatum: 2020, januari Syfte: Syftet är att undersöka omfattningen av den frivilliga redovisningen av intellektuellt kapital i årsredovisningar för svenska börsnoterade företag. Utöver syftet tas även fem problemformuleringar fram som sedan besvaras i studiens slutsats. LÄS MER