Sökning: "förslag till ämne inom ekonomi"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden förslag till ämne inom ekonomi.
21. Exponera mera : marknadsföringsknep i livsmedelsbutik
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Exponera mera – marknadsföringsknep i livsmedelsbutik Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Therese Eriksson och Madelene Olofsson Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2011-01 Syfte: Syftet med studien är att se hur butiker inom dagligvaruhandeln exponerar sina varor och om det skiljer sig mellan små och stora butiker. Metod: Undersökningen är en kvalitativ studie och de företag som undersökts är livsmedelsbutiker i olika storlekar. LÄS MER
22. Framgångsfaktorer för köpcentrum
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER
23. Nyanlända flyktingars socialisering i Gavlegårdarnas lägenhetsbestånd
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel: Nyanlända flyktingars socialisering i Gavlegårdarnas lägenhetsbestånd Nivå: C -uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Loveth Ikuobase och Marianne Skogh Handledare: Jonas Kågström Datum: 2011 - januari Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka och analysera hur Gavlegårdarna och de boende ser på Gavlegårdarnas försök att socialisera nyanlända flyktingar och hur Gavlegårdarna önskar att man ska bete sig i deras lägenhetsbestånd. Vi tycker att ämnet är företagsekonomiskt relevant eftersom långsiktig ekonomisk hållbarhet för ett bostadsföretag förutsätter att alla boende trivs och kan förenas i bostadsföretagets vision för hur boendet ska fungera. LÄS MER
24. "Talangscouter, juniorer och jakten på den perfekta idrottaren" : En studie av Personal Branding och sökandet efter nya talanger
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Titel: " Talangscouter, juniorer och jakten på den perfekta idrottaren" En studie av Personal Branding och sökandet efter nya talanger Nivå: C-uppsats företagsekonomi. Författare: Peter Ljunggård och Emil Ring. Handledare: Jonas Kågström. Datum: 2011 – Maj. LÄS MER
25. Mind the Gap : Vänskap mellan revisorer och uppdragsgivare på mindre orter.
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att a) kartlägga vilka former av vänskap som i praktiken förekommer mellan revisorer och uppdragsgivare på mindre orter i Sverige samt b) skapa/utveckla en teoretisk modell för vilka former av vänskap som är acceptabla inom teori, praktik och lagens råmärken. Metod och teori: Författarna har för att uppnå studiens syfte använt sig av en kvalitativ metod där fem revisorer från tre mindre orter intervjuats om deras syn på bland annat vänskapshotet. LÄS MER