Sökning: "förslag till ämne inom marknadsföring"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden förslag till ämne inom marknadsföring.

  1. 11. Exponera mera : marknadsföringsknep i livsmedelsbutik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Eriksson; Madelene Olofsson; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedelsbutik; exponeringsformer; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : Titel: Exponera mera – marknadsföringsknep i livsmedelsbutik Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Therese Eriksson och Madelene Olofsson Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2011-01 Syfte: Syftet med studien är att se hur butiker inom dagligvaruhandeln exponerar sina varor och om det skiljer sig mellan små och stora butiker. Metod: Undersökningen är en kvalitativ studie och de företag som undersökts är livsmedelsbutiker i olika storlekar. LÄS MER

  2. 12. Framgångsfaktorer för köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emil Eliasson; Anna Haapalehto; [2011]
    Nyckelord :shopping centre; factors of success; köpcentrum; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Framgångsfaktorer för Köpcentrum Nivå: C-uppsats inom ämnet marknadsföring Författare: Emil Eliasson & Anna Haapalehto Handledare: Lars Steiner Datum: 2011-06 Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att ta reda på vilka faktorer som behövs för att ett köpcentrum ska bli framgångsrikt. Vad efterfrågar konsumenterna i dagsläget om vilka preferenser de har till ett köpcentrum. LÄS MER

  3. 13. Turism som ämne?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Helena Andreasson; [2008]
    Nyckelord :turism; APU; anställningsbarhet; hållbar turismutveckling; infärgning; service; gästbemötande;

    Sammanfattning : Som en av Sveriges snabbast växande näringar lockar turismen många ungdomar till arbete samtidigt som efterfrågan på kunnig och servicemedveten personal ökar. För gymnasieskolan gäller därför att satsa på utbildning inom turism. Med kursplanrevideringen 2000 fick ämnet turism utrymme inom Handelsprogrammet (HP). LÄS MER

  4. 14. Konkurrensbeteenden på hälsomarknaden i Gävle

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Carolina Borbos; Nadja Wedin; [2008]
    Nyckelord :Competition analysis; health organisations; marketingmix; Konkurrensanalys; hälsoföretag; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : Hälsa och motion är något som allt fler blivit medvetna om. Motionens hälsobetydelse är idag även vetenskapligt belagd, regelbunden fysisk aktivitet förbättrar hälsan och leder till bättre välbefinnande. Även företagen har uppmärksammat detta då de bland annat har introducerat en s.k. LÄS MER