Sökning: "förslag till examensarbete företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser innehållade orden förslag till examensarbete företagsekonomi.
1. Vad händer med kunskapen när medarbetarna arbetar på distans? : En kvalitativ studie om distansarbetets påverkan på organisatoriskt lärande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Vad händer med kunskapen när medarbetarna arbetar på distans? En kvalitativ studie om distansarbetets påverkan på organisatoriskt lärande. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Maria Larsson Szöges och Sara Stranne Handledare: Jean Claude Mutiganda Datum: 2022 – Januari Syfte: Covid-19 pandemin har medfört att många organisationer har tvingats att övergå till distansarbete vilket ändrar förutsättningarna för organisationer och deras arbetssätt. LÄS MER
2. Distansarbetets påverkan på medarbetares upplevda produktivitet : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: the impact of telework on employees’ perceived productivity – A qualitative study with a Swedish university at the center Level: Student thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration Authors: Rasmus Meller and Elin Sjöberg Supervisor: Jean Claude Mutiganda Date: 2022 - January Background and Purpose: Working from home has not been a widespread phenomenon, but in the spring of 2020 it became increasingly common as the covid-19 pandemic spread around the world. On March 17, 2020, the recommendation came that those who can, should work from home. LÄS MER
3. Interaktion och kommunikation på sociala medier i Sverige, en del av modebranschens marknadsföringsstrategi : En kvalitativ studie om kundernas tankar gällande företagens sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Interaktion och kommunikation på sociala medier i Sverige, en del av modebranschens marknadsföringsstrategi - En kvalitativ studie om kundernas tankar gällande företagens sociala medier Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lawnd Ali och Camilla Nee Handledare: Peter Ek Datum: 2022 - Januari Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka kundernas perspektiv på den roll som interaktionen och kommunikationen spelar när det kommer till modeföretagens marknadsföring inom sociala medier i Sverige. Studiens forskningsfråga innefattas av; Vad anser användare av sociala medier om modeföretagen inom Sveriges användning av sina sociala medier som marknadsföring när det kommer till kommunikation, interaktion och kundengagemang? Metod: Uppsatsen innefattas av en kvalitativ metod med deduktiv ansats, där det empiriska materialet samlats in genom semistrukturerade intervjuer genomförda via zoom och över telefon. LÄS MER
4. Earnings management i svenska kommuner : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Earnings management i svenska kommuner Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Frida Johansson och Jonas Magnusson Handledare: Jan Svanberg Datum: 2022 – januari Syfte: Syftet med studien var att undersöka och kartlägga huruvida earnings management i form av diskretionära periodiseringar förekommer i svenska kommuner. Metod: I studien har en kvantitativ forskningsstrategi tillämpats, med en longitudinell forskningsdesign. LÄS MER
5. Kvinnors och mäns effektiva ledarskap i fastighetsmäklarbranschen : En kvalitativ studie utifrån medarbetarnas uppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Kvinnors och mäns effektiva ledarskap inom fastighetsmäklarbranschen: en kvalitativ studie utifrån medarbetarnas uppfattningar. Nivå: Examensarbete på Grundnivå i ämnet Företagsekonomi C Författare: Ali Siala och Julie Izabell Metto Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2022-januari Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att försöka förstå hur medarbetarna uppfattar kvinnors och mäns effektiva ledarskap inom fastighetsmäklarbranschen. LÄS MER
