Sökning: "första intrycket"

Visar resultat 16 - 20 av 88 uppsatser innehållade orden första intrycket.

  1. 16. Door closing sound quality related to door sealing stiffness

    Master-uppsats, KTH/Marcus Wallenberg Laboratoriet MWL

    Författare :Riccardo Derton; [2021]
    Nyckelord :Door Closing Sound Quality; Customer’s Perspective; Psychoacoustics; Acoustic Analysis; Wavelet Analysis; Artificial Head; Door Closing Motion; Door Seals; Door Sealing Stiffness; Stiffness Analysis; Ljudkvalitet vid dörrstängning; Kundperspektiv; Psykoakustik; Akustisk analys; Wavelet analys; Konstgjort huvud; Dörrstängningsrörelse; Dörrtätningar; Styvhet i dörrtätningar; Styvhetsanalys;

    Sammanfattning : The door closing action is a recurrent situation when using a vehicle, and its sound is therefore a common sensation, which would elicit pleasant feelings. Sensory pleasantness is an important aspect in terms of customer’s perspective, and it can be a contributing factor when deciding to buy or not a specific vehicle. LÄS MER

  2. 17. Linguistic approaches to Swedish authorities' web-based information in English

    Master-uppsats, Lunds universitet/Engelska; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Lena Persbeck; [2020]
    Nyckelord :comprehensibility; acceptance of wording; reliability; informative texts; machine translation; cross-linguistic influence; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Most authorities in Sweden provide an English language version of their web sites, in the form of a translation or an adaptation of the Swedish original text. The first part of this thesis includes an analysis of the linguistic quality of a selection of texts from authorities on three administrative levels: state, regional and municipal. LÄS MER

  3. 18. Kultur eller kön – eller både och? : En kritisk diskursanalys av den politiska debatten om hedersrelaterat våld

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Tess Rikardsson; Carl Bylander; [2020]
    Nyckelord :Honor-related violence; honor killings; honor crimes; political communication; critical discourse analysis; nationalism; cosmopolitanism; intersectionality; hedersvåld; hedersmord; politisk kommunikation; kritisk diskursanalys; nationalism; kosmopolitism; intersektionalitet;

    Sammanfattning : Flera forskare menar att det finns många bakomliggande orsaker till hedersvåld, och att varken kultur eller kön bör användas som enda förklaring till våldet. Enligt dem bör perspektiven komplettera varandra i ett intersektionellt perspektiv, tillsammans med andra bakomliggande orsaker. LÄS MER

  4. 19. Introduktion av bemanningsanställda i arbetet - hur kan den bli lyckad? : En fallstudie med fokus på kunskapsöverföring och gemenskap vid introduktion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Edwin Gothin; Mathilda Östensson; [2019]
    Nyckelord :Work introductions; temporary workers; fellowship; knowledge management; knowledge sharing; Introduktion; bemanningsanställda; kunskapsöverföring; gemenskap; knowledge management; knowledge sharing; medarbetarskapshjulet; inskolningskurva;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: En introduktion till arbetsplatsen ger det första intrycket av situationen. Introduktionen innefattar de aktiviteter och processer som krävs för att kunna genomföra ett arbete (Arbetsmiljöverket, 2018), men även förvärvande av den sociala kunskapen och kompetens som krävs i arbetet (Benzinger, 2016). LÄS MER

  5. 20. Hotellobbyn - En plats för sensoriskt samspel : En kvalitativ studie om hur hotell bör tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Beatrice Petersson; Lovisa Skoglund; Josefina Wetterholm; [2018]
    Nyckelord :Hotel lobby; sensory marketing; experience; first impression; positioning; Hotellobby; sinnesmarknadsföring; upplevelse; första intryck; positionering;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra på vilka sätt hotell kan tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby för att förbättra sina gästers upplevelse och därmed stärka sin position på marknaden. Med syftet som bakgrund formulerades två forskningsfrågor: • Vilken betydelse har ett första intryck i en lobby och hur kan det påverkas av sinnesorienterad marknadsföring? • Hur kan en mer positiv kundupplevelse i lobbyn, via sinnesorienterad marknadsföring, vara stärkande för ett hotells varumärke? Metod: Studien är grundad i en kvalitativ forskningsmetod för att uppnå en djupare förståelse för ämnet. LÄS MER