Sökning: "första spelet"

Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden första spelet.

  1. 1. Analysis of Mutable Game Environments Built on a Tetrahedral Mesh : Tetras, a Potential Alternative to Voxels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Tell; [2023]
    Nyckelord :Voxels; Tetrahedron; Tetrahedral Mesh; Tetrahedralization; Tessellation; Mutable Environment; Editable Terrain; Deformable Environment; Boolean Operations; Real-Time; Computer Games; Computational Geometry; Voxlar; Tetrahedror; Tetrahedralisering; Tessellering; Formbar Terräng; Booliska Operationer; Realtid; Datorspel; Beräkningsgeometri;

    Sammanfattning : Historically 3D game environments have almost always been immutable. Mutable environments are a technical challenge that will affect performance. For games of the future to continue approaching realism, mutable environments are an essential step. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens Påverkan på Rollspelsupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Duc Thang Nguyen; Gustav Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Digitisation; Role-playing games; Playing experience; Socialisation; Immersion; VTT; Automatisation; Covid-19 pandemic; Digitalisering; Rollspel; Spelupplevelse; Socialisering; Inlevelse; VTT; Automatisering; Covid-19 pandemin;

    Sammanfattning : Hur populära rollspel är har ökat kraftigt under en tid då digitaliseringen av rollspel är mycket vanligare än någonsin tidigare. Fler spelare upplever rollspel på ett sätt de inte var originellt utvecklade för. LÄS MER

  3. 3. Using Backward Chained Behavior Trees to Control Cooperative Minecraft Agents

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Justin Salér; [2023]
    Nyckelord :Behavior-Based Systems; Multi-Agent Systems; Behavior Trees; Minecraft; Beteendebaserade system; multiagentssystem; beteendeträd; Minecraft;

    Sammanfattning : This report presents a strategy to control multiple collaborative intelligent agents acting in a complex, versatile environment. The proposed method utilizes back-chained behavior trees and 1-to-1 task distribution. The agents claim a task, which prevents other agents in the system to start working on the same task. LÄS MER

  4. 4. Effects of Head-Coupled Perspective on User Experience in a First-Person Shooter Game

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nathanael Remstedt; Filip Unger; [2023]
    Nyckelord :Head-Coupled Perspective; User Experience; Game Experience Questionnaire; Video Games; Huvudkopplat Perspektiv; Användarupplevelse; Frågeformulär om Spelupplevelse; Datorspel;

    Sammanfattning : Background. Head-tracking enables the use of head movements as a form of input for video games. Some games allow the player to use their head to orient the in-game camera. However, the movement of the in-game camera is seldom proportional to the movement of the player. LÄS MER

  5. 5. Designing a game exploring how other’s choices influence our own decisions : An interactive game adapted for in-flight entertainment systems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Parvar Reza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Interactions with others can influence our decision-making, often without us being aware of it. There is a link between influence and decision-making, while, the extent to which other people's decisions influence our own is a multi-faceted and complex question considering our unique personalities and ways of thinking in different areas. LÄS MER