Sökning: "förstapersonsspel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet förstapersonsspel.

  1. 1. LJUDLOKALISERING MED HRTF : En undersökning om HRTFs effektivitet när spelandet sker med ett öra

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jon Hagström; [2018]
    Nyckelord :HRTF; ljudlokalisering; monaural lyssning; förstapersonsspel;

    Sammanfattning : En undersökning om HRTFs effektivitet när spelandet sker med ett öra. ... LÄS MER

  2. 2. Barriers To Entry For New PlayersIn First-Person Games : The issues that new players encounter and possible ways to solve them

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Joakim W Andersson; Pontus Hassis; [2017]
    Nyckelord :Game Design; Controller; Barriers To Entry; New Players; Portal 2; First-Person Shooter; First-Person Perspective;

    Sammanfattning : This paper studies how new players approach first-person games using a controller. By observingthe behaviour of five mostly inexperienced individuals as they play through the first few levelsof the game Portal 2 , the following patterns for barriers to entry can be observed:The game presumes common knowledge of its player that new players lack. LÄS MER

  3. 3. Binaural ljudlokalisering av vertikala ljudkällor : En undersökning om spatial ljudlokalisering i ett förstapersonsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Liam Lerborn; [2017]
    Nyckelord :Binaural sound; HRTF; Sound Localization; Spatial sound; Vertical sound; Binauralt ljud; HRTF; Ljudlokalisering; Spatialt ljud; Vertikalt ljud;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete handlar om hur implementation av binauralt ljud kan användas för att öka precisionen för spelares ljudlokalisering i datorspel. I detta arbete skapades en artefakt som testade spelares förmåga att lokalisera ljudkällor på olika vertikala nivåer. LÄS MER

  4. 4. Vem Kan Spela Förutan Bild? : En undersökning om diegesis och ledande ljud i förstapersonsspel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Jonatan Vaara; Tomas Rahden; [2016]
    Nyckelord :ljuddesign; orientering; diegesis; spelutveckling; first-person shooter;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker frågeställningen “Hur kan diegetisk ljudsättning användas för att vägleda spelare i first-person shooters?”. Detta görs med hjälp av teorier från bl.a. LÄS MER

  5. 5. Vägledning av spelare med färg och kontraster i spelmiljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tobias Forsling; [2016]
    Nyckelord :attraction; level design; level design; komposition; färgskillnad; kontrastskillnad; spelmiljö;

    Sammanfattning : Studien gjordes i syfte att besvara huruvida färgskillnad, kontrastskillnad eller en kombination av dessa var avgörande i att vägleda spelare i förstapersonsspel. Enligt hur kompositionstekniker fungerar och används inom grafiskt arbete skapades en hypotes och en tillhörande nollhypotes. LÄS MER