Sökning: "förstapersonsspel"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet förstapersonsspel.
1. LJUDLOKALISERING MED HRTF : En undersökning om HRTFs effektivitet när spelandet sker med ett öra
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En undersökning om HRTFs effektivitet när spelandet sker med ett öra. ... LÄS MER
2. Barriers To Entry For New PlayersIn First-Person Games : The issues that new players encounter and possible ways to solve them
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This paper studies how new players approach first-person games using a controller. By observingthe behaviour of five mostly inexperienced individuals as they play through the first few levelsof the game Portal 2 , the following patterns for barriers to entry can be observed:The game presumes common knowledge of its player that new players lack. LÄS MER
3. Binaural ljudlokalisering av vertikala ljudkällor : En undersökning om spatial ljudlokalisering i ett förstapersonsspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta kandidatarbete handlar om hur implementation av binauralt ljud kan användas för att öka precisionen för spelares ljudlokalisering i datorspel. I detta arbete skapades en artefakt som testade spelares förmåga att lokalisera ljudkällor på olika vertikala nivåer. LÄS MER
4. Vem Kan Spela Förutan Bild? : En undersökning om diegesis och ledande ljud i förstapersonsspel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Detta examensarbete undersöker frågeställningen “Hur kan diegetisk ljudsättning användas för att vägleda spelare i first-person shooters?”. Detta görs med hjälp av teorier från bl.a. LÄS MER
5. Vägledning av spelare med färg och kontraster i spelmiljöer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Studien gjordes i syfte att besvara huruvida färgskillnad, kontrastskillnad eller en kombination av dessa var avgörande i att vägleda spelare i förstapersonsspel. Enligt hur kompositionstekniker fungerar och används inom grafiskt arbete skapades en hypotes och en tillhörande nollhypotes. LÄS MER