Sökning: "förstudie medier"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden förstudie medier.
16. Utmaningar vid implementering av ett e-kollaborationssystem för volontärer i en pingstförsamling
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Allt fler religiösa organisationer har börjat använda sig av informationsteknik i sin verksamhet i takt med den digitala teknologins frammarsch i samhället. På grund av deras starka fokus på evangelisation är församlingar inom protestantiska samfund, och då i synnerhet pingstförsamlingar, i hög grad benägna att ta till sig informations- och kommunikationsteknik (IKT). LÄS MER
17. Annonsblockerare och reklam på sociala medier : Konsten att nå ut till dem som inte vill nås
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Användandet av sociala medier som marknadsföringskanal har ökat under de senaste åren. Många företag använder i dagsläget sociala medier för att kommunicera med sina kunder och köpa annonsplatser på välbesökta domäner. LÄS MER
18. Privat användning av sociala medier under arbetstid
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera den privata användningen av sociala medierna under arbetstid. Studiens syfte besvaras med följande frågeställningar: • Är den privata användningen utbredd? • Är cheferna medvetna om omfattningen av den privata användningen? • Finns det metoder för att tydliggöra gränsen mellan arbetsrelaterad och privat användning under arbetstid? I undersökningen har jag valt att undersöka fyra företag i olika branscher genom en kvantitativ förstudie riktad till företagens anställda i form av en enkät. LÄS MER
19. IDEOLOGI PÅ 140 TECKEN En analys av populism och ideologi på den sociala medieplattformen Twitter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT/2016 Handledare: Niclas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 50 Antal ord: 13 649 Nyckelord: Twitter, populism, ideologi, Sverigedemokraterna, sociala medier Syfte: Studien syftar till att undersöka hur det är möjligt att kommunicera ett så komplext ämne som ideologi genom Twitter, vars speciella förutsättningar ställer krav på en kort och koncis kommunikation. Teori: Uppdelad i två avsnitt, ett om ideologi, populism och högerpopulism och ett om politisk kommunikation på sociala medier. LÄS MER
20. Prokrastinering i form av medieanvändning : En jämförelsestudie kring kön och sysselsättning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Procrastination has long been a problem for many. Whether it is school work, training or something else, most individuals have experienced that they deliberately postpone a task for a later occasion. This phenomenon has in recent time been integrated into our society in a negative way. LÄS MER