Sökning: "förstudie medier"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden förstudie medier.

  1. 16. Utmaningar vid implementering av ett e-kollaborationssystem för volontärer i en pingstförsamling

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Erica Hsu; [2018]
    Nyckelord :e-collaboration system; implementation; volunteer; religious organizations; Pentecostal; Office 365; user resistance; e-kollaborationssystem; implementering; volontär; religiösa organisationer; pingstkyrka; Office 365; användarmotstånd;

    Sammanfattning : Allt fler religiösa organisationer har börjat använda sig av informationsteknik i sin verksamhet i takt med den digitala teknologins frammarsch i samhället. På grund av deras starka fokus på evangelisation är församlingar inom protestantiska samfund, och då i synnerhet pingstförsamlingar, i hög grad benägna att ta till sig informations- och kommunikationsteknik (IKT). LÄS MER

  2. 17. Annonsblockerare och reklam på sociala medier : Konsten att nå ut till dem som inte vill nås

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Therese Josefsson; Viktoria Sigerud; [2018]
    Nyckelord :Adblocker; advertisement; commercial; influencer; social media; Annonsblockerare; annonser; influencer; reklam; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användandet av sociala medier som marknadsföringskanal har ökat under de senaste åren. Många företag använder i dagsläget sociala medier för att kommunicera med sina kunder och köpa annonsplatser på välbesökta domäner. LÄS MER

  3. 18. Privat användning av sociala medier under arbetstid

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Mika Lindfors; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera den privata användningen av sociala medierna under arbetstid. Studiens syfte besvaras med följande frågeställningar: • Är den privata användningen utbredd? • Är cheferna medvetna om omfattningen av den privata användningen? • Finns det metoder för att tydliggöra gränsen mellan arbetsrelaterad och privat användning under arbetstid? I undersökningen har jag valt att undersöka fyra företag i olika branscher genom en kvantitativ förstudie riktad till företagens anställda i form av en enkät. LÄS MER

  4. 19. IDEOLOGI PÅ 140 TECKEN En analys av populism och ideologi på den sociala medieplattformen Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tom Serner; Niklas Gustafsson; [2017-02-15]
    Nyckelord :Twitter; populism; ideologi; Sverigedemokraterna; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT/2016 Handledare: Niclas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 50 Antal ord: 13 649 Nyckelord: Twitter, populism, ideologi, Sverigedemokraterna, sociala medier Syfte: Studien syftar till att undersöka hur det är möjligt att kommunicera ett så komplext ämne som ideologi genom Twitter, vars speciella förutsättningar ställer krav på en kort och koncis kommunikation. Teori: Uppdelad i två avsnitt, ett om ideologi, populism och högerpopulism och ett om politisk kommunikation på sociala medier. LÄS MER

  5. 20. Prokrastinering i form av medieanvändning : En jämförelsestudie kring kön och sysselsättning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jonas Abu Nijmeh; Diego Catalan Canales; [2017]
    Nyckelord :Prokrastinering; Medier; Teknik; Medieanvändning; Huvudsysselsättning; Könsfördelning;

    Sammanfattning : Procrastination has long been a problem for many. Whether it is school work, training or something else, most individuals have experienced that they deliberately postpone a task for a later occasion. This phenomenon has in recent time been integrated into our society in a negative way. LÄS MER