Sökning: "förtjänad"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet förtjänad.

  1. 1. ETT FLÖDE FYLLT AV REKLAM - En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Broeren; [2021-07-01]
    Nyckelord :Attityder; upplevelser; inställning; Instagram; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; uses and gratifications; word-ofmouth.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenskars upplevelser av reklambudskap på Instagram. Teori: Uses and gratifications och Model of attitudes towards advertising. Metod: Kvalitativa fokusgrupper. Material: Två fokusgruppsintervjuer med olika åldersgrupper: Generation Z och Millennials. LÄS MER

  2. 2. Att integrera etik i influencer marketing : en process för framgångsrikt arbete med influencer marketing ur ett etiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Stella Wannberg; Gustav Olsson; [2018]
    Nyckelord :influencer marketing; etik; marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar hur de etiska problem och dilemman som finns i marknadsföringsmetoden influencer marketing kan arbetas med på ett bättre sätt. Detta görs utifrån perspektivet av hur byråer aktiva inom influencer marketing kan integrera arbetet med etik i influencer marketing för att på så sätt skapa bättre förutsättningar att minimera och lösa de etiska problem och dilemman som finns med arbetet. LÄS MER

  3. 3. Meningslösa begrepp som skapar mening

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Bergqvist O'Konor; Rebecca Chibba; [2016]
    Nyckelord :Kommunikation; public relations; köpt; ägd; förtjänad; begrepp; begreppsanalys; ordning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Paid, owned and earned media are three concepts, which are frequently used within the media industry. This despite the fact that some people see them as retrogressive as well as the media landscape is constantly changing, whereby the media types are converged and therefore difficult to distinguish. LÄS MER

  4. 4. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Albin Yngve; Anton Fridolfsson; [2015-02-10]
    Nyckelord :köpt media; ägd media; förtjänad media; köpt reklam; ägd reklam; förtjänad reklam; sociala medier; Facebook; display ads; viralmarknadsföring; digital natives; digital immigrants; riktad marknadsföring; targeting; banner blindness; reklamundvikande; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  5. 5. Förtjänad försäljning och farliga förpliktelser : En studie om e-handlares användning av sociala medier, med fokus på heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gabriella Karlsson; Emma Marcusson; [2015]
    Nyckelord :Digital Marketing; Social Media; Customer Relations; E-Commerce; Digital marknadsföring; Sociala medier; Kundrelationer; E-handel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internet och sociala medier är idag en naturlig del av människors vardag och företag lägger allt mer av sin marknadsföringsbudget på att synas i digitala plattformar. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal för e-handelsföretag, vilket har visat sig innebära både möjligheter och hinder. LÄS MER