Sökning: "förtroende b2b"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden förtroende b2b.

  1. 1. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  2. 2. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  3. 3. Det digitala mötet och relationer : En kvalitativ studie om användningen av digitala möten på B2B-marknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Holmkvist; Jonathan Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; B2B; Förtroende; Engagemang; Relationer; Kommunikation;

    Sammanfattning : Kontinuerlig förändring är något som representanter på företagsmarknaden ständigt behöver förhålla sig till och marknaden är under påfrestningen av att ständigt behöva anpassa sig. 2020 ställdes världen upp och ner i och med Covid-19-pandemins utbrott och distansarbete vilket har lett att digitala möten mellan företagsrepresentanter på B2B- makrnaden har blivit allt vanligare. LÄS MER

  4. 4. Key components of building customer trust in the space industry : An investigation of the future of satellite applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutet för rymdfysik, Uppsalaavdelningen

    Författare :Josefine Nittler; Mattias Ahlsén; [2021]
    Nyckelord :School of Entrepreneurship; space; space industry; satellite; application; artificial intelligence; AI; trust; B2B; industrial marketing; explorative case study; SpaceCloud; Unibap; Entreprenörskolan; rymd; rymdindustri; satellit; applikation; artificiell intelligens; AI; förtroende; B2B; industriell marknadsföring; explorativ fallstudie; SpaceCloud; Unibap;

    Sammanfattning : This study is an empirical case study of the Swedish space- and automation company Unibap AB about how to build trust in the space industry. The space industry is distinctive in the way that space missions are at high stakes because of the high costs and the fact that the technology can not be modified after launch. LÄS MER

  5. 5. Effekten av virtuella möten : En studie om hur virtuella möten påverkar B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kajsa Hilferink; Amanda Sundström; Elin Andersson; [2020]
    Nyckelord :B2B; kundrelationer; förtroende; engagemang; kommunikation; virtuella möten; F2F; icke-verbal kommunikation.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur påverkar förändring i kommunikation, via virtuella möten,relationsbyggande processer i etablerade B2B-kundrelationer? Syfte: Studien ämnar bidra med ökad förståelse kring hur användningen av virtuella möten, som orsakar förändringar i kommunikationen, påverkar relationsbyggande processer i etablerade B2B-kundrelationer. Vidare syftar studien även till att undersöka hur virtuella mötens avsaknad av icke-verbal kommunikation påverkar kommunikationen, i kontrast till F2F-möten. LÄS MER