Sökning: "förtroende bank"

Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden förtroende bank.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Förtroende och lojalitet bland svenska privatbankkunder, en kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Mönefors; Mayada Azmirly; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en större förståelse för privatkunders förtroende och lojalitet till banker och att kartlägga sambandet mellan dessa begrepp. En fördjupning av begreppen förtroende och lojalitet genomförs. Studien kommer att använda en kvantitativ forskningsmetod med digitala enkäter delade på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Digital bank; förtroende; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  4. 4. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  5. 5. Är bedrägeri inom svenska banker en utmaning? : En empirisk studie av riskhantering på bedrägerier inom de tre svenska storbanker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jessica Nano; Sandeep Kaur; [2023]
    Nyckelord :Banking Sector; Financial system; Fraud; Risk Management; Operative Risk; Stakeholder; Banksektor; Bedrägeri; Finansiella system; Intressent; Operativ risk; Riskhantering;

    Sammanfattning : Background and problem discussion: Frauds have increased drastically and changed in nature over the years. The risk management of fraud has become increasingly important and a tangible problem, especially in the Swedish banking sector where the incidence of fraud has increased significantly. LÄS MER