Sökning: "förtroende enkät"

Visar resultat 16 - 20 av 108 uppsatser innehållade orden förtroende enkät.

  1. 16. Attityder och handlande kring olika nivåer av AI-baserad marknadsföring : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Simon Stamming; [2022]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Marketing; AI; Mechanical; Thinking; Feeling; Attitudes; Behavior; Personal Information; Privacy Paradox; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; AI; Mekanisk; Tänkande; Kännande; Attityder; Handlande; Personlig Information; Integritetsparadoxen;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förklara hur olika användare upplever de tre nivåerna av AI-genererat innehåll inom marknadsföring i företagsekonomi. Studien syftar även till att se om deras handlande går i linje med deras attityder eller om det finns utrymme för en paradox. LÄS MER

  2. 17. Trender bland Sydveds leverantörers efterfrågan av skogliga tjänster

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Göran Mathiasson; [2022]
    Nyckelord :service; digitalisera; enkätundersökning;

    Sammanfattning : För ett skogsbolag med kontexten virkesköpande bolag utan industrier och egen skog, är virkesköp grundläggande för hela verksamheten. Sydved har en sådan kontext, med en försörjning som i huvudsak kommer från lokala köp från privata leverantörer. LÄS MER

  3. 18. Sociala medier i Polisens tjänst : En studie om sociala mediers påverkan på rekrytering inom Polisen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Bengtsson; Elin Ferhm; [2022]
    Nyckelord :Swedish Police force; Digital marketing; Social Media; Interest; Trust; Impact; Police students; Svenska Polismyndigheten; Digital Marknadsföring; Sociala medier; Intresse; Förtroende; Påverkan; Polisstudenter;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka om Polismyndighetens och privata polisanställdas konton på sociala kanaler har en påverkan på intresset för polisyrket. Studien avser att, med sitt resultat och diskussion, redovisa tillvägagångssätt för att skapa ett ökat intresse för polisutbildningen och yrket. LÄS MER

  4. 19. Insamling av privatpersoners data på internet : En studie av privatpersoners medvetenhet om datainsamling: effekten av medvetenhet på engagemang för webbplatser och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Lagerqvist; [2022]
    Nyckelord :datainsamling; cookie; data; integritet; förtroende; affektivt engagemang; kalkylerande engagemang; uppfattad risk; uppfattad nytta; lojalitet; engagemang; medvetenhet;

    Sammanfattning : I takt med att världen blir alltmer digitaliserad har också internet blivit en större del av många människors vardag. Stora aktörer samlar in personliga data om privatpersoner på internet vilket inte alla internetanvändare kanske är medvetna om. LÄS MER

  5. 20. Investmentbolag, småsparare och vikten av kompetens : En undersökning av risker kopplade till kompetensen hos småsparare & investmentbolag på aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Thea Hallsten; Oscar Hambraeus; [2022]
    Nyckelord :investment; stock-market; portfolio; competence; risk; yield; investering; aktier; portfölj; kompetens; risk; avkastning;

    Sammanfattning : Marknaden har visat på en signifikant ökning av finansiellt sparande samtidigt som investmentbolag har ökat avsevärt i popularitet. Den allmänna uppfattningen är att småspararna inte är särskilt kompetenta angående aktier och aktiemarknaden i stort. LÄS MER