Sökning: "förtroende enkät"
Visar resultat 21 - 25 av 108 uppsatser innehållade orden förtroende enkät.
21. Praktisk utfodring av katter i Sverige : en enkätundersökning om hur kattägare utfodrar sina katter och var de hämtar information om foder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : Hur svenska kattägare utfodrar sina katter i praktiken och var de inhämtar information om foder är ett relativt outforskat ämne. Att få bättre förståelse för vad som är viktigt för kattägare i deras val av foder kan öka djurhälsopersonalens förmåga och kompetens att ge råd kring nutrition. LÄS MER
22. Det dominerande mediet : En kvantitativ undersökning om studenternas inhämtning av information om coronarestriktionerna
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka var studenter inhämtar information om coronarestriktionerna samt deras förtroende gentemot olika medier och medieaktörer. Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. Populationen avser studenter vid universitet och högskola mellan 18 - 40+ år. LÄS MER
23. Terror Management Theory under COVID-19-pandemin: effekten av dödlighetsmedvetenhet och negativ affekt på förtroende för landets regering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Enligt Terror Management Theory ska påminnelser om döden höja människors förtroende och tycke för sin sociala ingrupp. Eftersom COVID-19-pandemin har inneburit konstanta dödspåminnelser vill den här studien utforska dödlighetsmedvetenhet samt stress och ångest i relation till förtroende för regeringars pandemirespons. LÄS MER
24. Kommunikationsflöde : En fallstudie av internkommunikation
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : För att ett företag ska kunna växa och öka sin lönsamhet krävs det engagerade medarbetare, för att skapa och behålla engagerade medarbetare är det viktigt för organisationer att utveckla sin interna kommunikation. Utan ett fungerande kommunikationsflöde kan sprickor i företaget uppstå, vilket kan leda till negativa konsekvenser som exempelvis att medarbetarna tappar förtroende för ledningen, eller att de inte är motiverade på arbetsplatsen. LÄS MER
25. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER