Sökning: "förtroende enkät"

Visar resultat 21 - 25 av 108 uppsatser innehållade orden förtroende enkät.

  1. 21. Praktisk utfodring av katter i Sverige : en enkätundersökning om hur kattägare utfodrar sina katter och var de hämtar information om foder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Jenny Andersson; Caroline Axelsson; [2021]
    Nyckelord :enkät; godis; fodermängd; foderval; färskfoder; förtroende; torrfoder; våtfoder;

    Sammanfattning : Hur svenska kattägare utfodrar sina katter i praktiken och var de inhämtar information om foder är ett relativt outforskat ämne. Att få bättre förståelse för vad som är viktigt för kattägare i deras val av foder kan öka djurhälsopersonalens förmåga och kompetens att ge råd kring nutrition. LÄS MER

  2. 22. Det dominerande mediet : En kvantitativ undersökning om studenternas inhämtning av information om coronarestriktionerna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ida Danielsson; Nellie Brander Stenberg; [2021]
    Nyckelord :Corona; news media; public health authority; social media; students; Corona; Folkhälsomyndigeten; nyhetsmedier; sociala medier; studenter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka var studenter inhämtar information om coronarestriktionerna samt deras förtroende gentemot olika medier och medieaktörer. Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. Populationen avser studenter vid universitet och högskola mellan 18 - 40+ år. LÄS MER

  3. 23. Terror Management Theory under COVID-19-pandemin: effekten av dödlighetsmedvetenhet och negativ affekt på förtroende för landets regering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Nelly Pohl; Alexander Gahnström; [2021]
    Nyckelord :COVID-19 pandemic; Terror Management Theory; mortality salience; trust in authority; anxiety; stress; Social Sciences;

    Sammanfattning : Enligt Terror Management Theory ska påminnelser om döden höja människors förtroende och tycke för sin sociala ingrupp. Eftersom COVID-19-pandemin har inneburit konstanta dödspåminnelser vill den här studien utforska dödlighetsmedvetenhet samt stress och ångest i relation till förtroende för regeringars pandemirespons. LÄS MER

  4. 24. Kommunikationsflöde : En fallstudie av internkommunikation

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hampuz Jönsson; Ludvig Sedelius; Oliver Oskarsson; [2021]
    Nyckelord :internkommunikation; effektivisering; geografisk spridning;

    Sammanfattning : För att ett företag ska kunna växa och öka sin lönsamhet krävs det engagerade medarbetare, för att skapa och behålla engagerade medarbetare är det viktigt för organisationer att utveckla sin interna kommunikation. Utan ett fungerande kommunikationsflöde kan sprickor i företaget uppstå, vilket kan leda till negativa konsekvenser som exempelvis att medarbetarna tappar förtroende för ledningen, eller att de inte är motiverade på arbetsplatsen. LÄS MER

  5. 25. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Sharon Arzaghi; [2021]
    Nyckelord :Discrimination in marketing; attitude; trust and loyalty towards a brand; race skin colour; gender; advertising; Diskriminering i marknadsföring; attityd; förtroende och lojalitet gentemot ett varumärke; ras hudfärg; kön; reklam;

    Sammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER