Sökning: "förtroende nyckeln till"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden förtroende nyckeln till.
1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
2. Patientens erfarenheter av egenvård vid hjärtsvikt : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Hjärtsvikt är en global sjukdom där patienten är i behov av egenvård som ett komplement till konventionell behandling. Hur patienten engagerar sig i egenvård är relaterat till livssituationen, men även den fysiska samt psykiska förmåga. LÄS MER
3. SJUKSKÖTERSKORS ERFARENHETER AV ATT VÅRDA PATIENTER I LIVETS SLUTSKEDE : En allmän litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Palliativ vård delas in i olika faser varav en fas är livets slutskede. Att lindra lidandet hos patienter som befinner sig vid livets slut är nyckeln till en värdig död. Kärnan med att vårda patienter inom palliativ vård i livets slutskede är att öka livskvaliteten. LÄS MER
4. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER
5. Upplevt förtroende till influencers över sociala medier och genuinitetens betydelse : studie av unga kvinnliga följare och hur de upplever genuinitet hos och förtroende för influencers i sociala medier
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I detta arbete undersöks förtroende och genuinitet på sociala medier. För att konkretisera studeras en av Sveriges största influencer- Bianca Ingrosso. LÄS MER