Sökning: "förtroende på webben"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden förtroende på webben.

  1. 1. Upplevelser av trovärdighet på webben : En studie av två webbsidors visuella design

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Nadia Dahlgren; [2020]
    Nyckelord :Web Design; Trustworthiness; Interface Design; Usability; Visual Design; Credibility Factors; Model; Webbdesign; Trovärdighet; Gränssnittsdesign; Användbarhet; Visuell design; Trovärdighetsfaktorer; Modell;

    Sammanfattning : More understanding is needed of how the visual design affects the user experience of trustworthiness in web design. Research has shown that the aesthetic part of web design is more important than previously thought and that more knowledge is needed in this area. LÄS MER

  2. 2. Produktvisualisering av skor på webben : en studie om interaktion och användarupplevelse vid produktpresentationer online

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för design

    Författare :Julia Ekman; Tea Falkenberg; [2018]
    Nyckelord :E-handel; Användarupplevelse; Webbgränssnitt; 3D; Web3D; Webb visualisering; Produktpresentation e-handel;

    Sammanfattning : Vid design och utveckling av produktpresentationer på e-handelsplatser är användarupplevelse en viktig aspekt som bör tas hänsyn till. Eftersom att digitala designers behöver förstå användarens behov vid digitala gränssnitt bidrar denna studie med information om användares krav för bäst uppfattning och navigation vid e-handels presentationer. LÄS MER

  3. 3. "Innehållet presenteras i samarbete med..." : En något experimentell enkätstudie om attityder till native advertising och hur det påverkar konsumenters förtroende för nyheter och företag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Schunnesson; Fredrik Eliasson; [2017]
    Nyckelord :Native advertising; nyheter; förtroende; annonsering; schema; misstro; persuasion knowledge;

    Sammanfattning : Current marketing discourse seems to be less and less about communicating to customers, and more and more about communicating with customers. Concurrently, traditional news companies are in a bit of a crisis where their business models are failing to compete with the growing colossus of “free” news that circulates the web. LÄS MER

  4. 4. Mobilbetalning - En studie om vad som påverkar svenskars vilja att använda sig av mobilbetalning

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Mattias Larsson; [2016]
    Nyckelord :Mobile; payment; acceptance; NFC; QR-code; mobile-payment;

    Sammanfattning : Antalet mobiltelefoner har ökat avsevärt de senaste åren. Med detta har även användningsområdena för dem ökat. Ett av dessa användningsområden är mobilbetalning, där mobiltelefonanvändaren kan betala med sin mobiltelefon på samma sätt som om de hade använt ett betalkort. LÄS MER

  5. 5. Konsten att etablera ett förtroende med världens snabbaste kommunikationsmedel - En studie om hur förtroendet för en webbsida påverkas av färg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellinor Eriksson; Jessica lindbom Jämting; [2015-02-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Konsten att etablera ett förtroende med världens snabbaste kommunikationsmedel - En studie om hur förtroendet för en webbsida påverkas av färg Författare: Ellinor Eriksson & Jessica Lindbom Jämting Uppdragsgivare: Favont Kurs: Examenarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER